יום האתמול היה יום מרגש במיוחד - בשורה אמיתית לפעוטות בישראל. חוק הפיקוח למעונות היום לפעוטות עבר גלגולים רבים לאורך השנים, אך לא הצליח לעבור את אישור הכנסת עד כה מפאת התנגדותם של בעלי אינטרסים שונים - יחידים או נציגי ארגונים. הקואליציה לחינוך מלידה, תחת קורת הגג של ארגון “אנו - עושים שינוי”, פעלה בשלוש השנים האחרונות למען מטרה אחת ברורה – שהמדינה תיקח אחריות על גילאי מלידה עד שלוש שנים, כי ילדים לא נולדים בגיל שלוש. הקואליציה מאגדת בתוכה הורים, אנשי צוות, אנשי אקדמיה ונציגי ארגונים מהמגזר השלישי, וכולם פעלו יחדיו למען המטרה שסימנו בתחילת הדרך.



בהובלתם של ח”כ ד”ר יפעת שאשא ביטון, יו”ר הוועדה לזכויות הילד, וח”כ יעקב מרגי, יו”ר ועדת החינוך, ובתמיכתם של ח״כים נוספים כדוגמת קארין אלהרר, הצלחנו להעביר אתמול את החוק שמגן על ביטחונם של ילדינו. החל מספטמבר 2019 יחולו תנאי סף להעסקת ולהכשרת עובדים במעונות שבהם יותר משבעה ילדים, תהיה הקפדה על יישום סטנדרטים ותקינה ועל תקינות המבנים שבהם ישהו ילדינו.



כמנהלת מעון בעברי הייתי עדה לדברים בשני צדי המתרס. אני יודעת כמה מחייבת וקשה היא עבודה עם פעוטות, ובוודאי כשאין תנאים מתאימים לכך. כאמא, אני יודעת שכל הורה חייב לדעת שהוא משאיר את ילדיו במקום מוגן ובטוח. כרכזת הקואליציה לחינוך מלידה נחשפתי בשנים האחרונות למקרי קיצון של התעללויות בפעוטות רכים. לכן, ברור לי כי החוק הזה ייטיב עם כל המעורבים – הורים, צוותים ומנהלי מסגרות, אך בראש ובראשונה – עם הילדים האהובים שלנו.



הכותבת היא רכזת הקואליציה לחינוך מלידה, אנו - עושים שינוי. הביאה לדפוס: עפר לבנת