בשנים האחרונות אני פועל רבות לטובת הגשמת החלום הגדול שלי: להיות סטנדאפיסט. אני מופיע בכל רחבי הארץ, גם במקומות נידחים, ועושה הכל כדי שיכירו אותי כמה שיותר אנשים. המטרה שלי היא להצליח להתפרנס בתחום. מנגד, החברים הקרובים שלי ובני משפחתי תומכים בי פחות ממה שחשבתי, ומנסים לשכנע אותי למצוא עבודה רצינית יותר. מה דעתך?
"כשמישהו עושה שינויים גדולים בחייו, הסביבה שלו מגיבה מדאגה. אין ספק שהדבר שהכי מפחיד בני אדם הוא השינוי, ולכן לאנשים קשה כל כך לראות את הקרובים שלהם משנים את ההרגלים שלהם ויוצאים מאזור הנוחות. אם תנתח לעומק את מה שהם אומרים, תגלה שמתחת למילים הללו מסתתרת אכפתיות. חוסר התמיכה שלהם מתבסס על דאגה - אבל בלי לשים לב הם מדכאים לך את היצירתיות ואפילו את הרצון לחיות. לפי דעתי, חשוב שתפנה לקרובים שלך אחד־אחד, תביט להם בעיניים ותגיד להם שעכשיו זה הזמן שלך להגשים את החלומות שלך. הרי זו הסיבה שבגללה הגעת לעולם - להצחיק. למה שתוותר על זה בגלל מה שאחרים חושבים? אחרי שיחה כזו יהיו למשפחה ולחברים שתי אפשרויות: לחזק אותך בדרך להגשמת החלום הגדול שלך או להמשיך לדכא אותך. אפשר למות פעם אחת ולחיות כל החיים, או למות קצת בכל יום. המשך ללכת עד הסוף אחר החלומות שלך וזכור שאתה הוא זה שיקבע איך לחיות את חייך".





כבר כמה חודשים אני פועלת כדי להגדיל את ההכנסות שלי, אך לצערי כל הניסיונות שלי כשלו. במשך המון שנים עבדתי בשירות לקוחות ובמקביל בחנתי את נושא השיווק הרב־שכבתי והיח"צ. רבים מבעלי העסקים שבחנתי דורשים שאשקיע מכספי ברכישת מוצרים ואשווק אותם לאחר מכן. האם אתה ממליץ לי לבצע שיווק אינטרנטי שלא ידרוש ממני לרכוש את המוצרים מראש?
"שיווק רב־שכבתי הוא עסק לכל דבר, במבנה הכנסות של פירמידה. חלק מהמודל העסקי הוא קניית מוצרים ומכירתם. ככל שנכנסים יותר ויותר אנשים לפירמידה, מרוויחים יותר. הרעיון הוא טוב במהותו, אך חשוב לי לציין כי אין לו סיכויי הצלחה. נהוג להציג את צורת העבודה הזאת כהכנסה נוספת - אך זה בולשיט. כדי להצליח בחיים צריך לעבוד קשה. יש אנשים מסוימים שנכנסו בזמן הנכון לפירמידה ספציפית והצליחו לעשות כסף לתקופה קצרה, אך 99% לא מסוגלים לכך ונותרים ללא הכסף. לדעתי, עלייך לזהות את מכסת הזמן שיש לך ולבחון את הכישורים שאת יכולה לנצל כדי להרוויח עוד כסף. אם את מתעניינת גם בתחום יחסי הציבור, את יכולה, אם תרצי, להקים לעצמך משרד יחסי ציבור קטן בבית. חשוב שתדעי שהשוק מלא באתרי תוכן שתוכלי לשלב בהם ידיעות בקלות מביתך. תתחילי עם שלושה לקוחות קטנים, תני לזה חודש־חודשיים של ניסיון. זה משהו שאפשר לעשות במקביל לעבודה הקיימת, ובזמן הזה תוכלי לראות אם זה באמת מתאים לך".



אני בן 35, גרוש ללא ילדים. עברתי התרסקות כלכלית והשתקמתי ממנה. קיבלתי הטבה במסגרת "מחיר למשתכן", לדירת ארבעה חדרים במרכז הארץ במחיר של 1.2 מיליון שקלים. אני מבקש לדעת אם אוכל לדעתך לקבל משכנתה ראויה כשלרשותי 200 אלף שקלים ואני מרוויח כ־9,500 נטו?
"המפתח לתשובה הוא שאלה שאתה צריך לשאול את עצמך: האם תרצה לגור בדירה הזאת כשהיא תיבנה? לא בעתיד - אלא מיד עם סיום העבודות. אני אומר בצורה ברורה: אם אתה לא הולך לגור בדירה הזאת, אל תלך על 'מחיר למשתכן'. הסיבה טמונה בכך שיש מצאי דירות גדול להשכרה במרכז הארץ, וכלל לא בטוח שתצליח להשכיר את הדירה. אם תתעקש להשקיע בנדל"ן - לא חייבים את 'מחיר למשתכן' כדי למצוא דירה מניבה להשכרה שתייצר לך רווח. חשוב שתדע שהמחיר שאתה מקבל ב'מחיר למשתכן' הוא על הנייר. אחרי שהדירות שכולם יקנו יהיו בנויות, ההיצע יגדל ואין בטוחה שהמחיר שקיבלת באמת יגלם הנחה ניכרת ממחיר השוק. אני לא אוהב הימורים, ולכן אני ממליץ על מסלול אחר: ב־200 אלף שקלים אתה יכול לייצר תיק השקעות סולידי ולתת לו לגדול. אין סיבה למהר, אתה לא מחמיץ פה הזדמנות משמעותית". 



מתוך תוכניתו של אלון גל, בכל יום שישי ב־8:00 ב־103FM