"עשו יד אחת כנגד התלמידים והמורים בחינוך המיוחד ובמפתנים". אמש הורה בית הדין הארצי לעבודה לארגון המורים בראשות רן ארז לחזור הבוקר (שלישי) לעבודה סדירה. "אין מקום בשלב זה לנקיטת עיצומים בעילת אי החלת רפורמת 'עוז לתמורה' על החינוך המיוחד המוכר שאינו רשמי", נכתב בהחלטת השופטים, כך שהבוקר המורים ישובו לבדוק מבחנים ועבודות וסיורים לימודיים יתקיימו כרגיל.



עוד כתבו השופטים כי "בכל הנוגע לעילת אי החלת הרפורמה 'עוז לתמורה' על עובדי הוראה במפתנים, אנו סבורים כמובהר לעיל כי נדרש בירור נוסף על מנת לקבוע אם ארגון המורים הוא הארגון היציג הרשאי להכריז על סכסוך עבודה. נוכח האמור, אנו מורים על חזרה לעבודה סדירה ומלאה, עד למתן החלטה אחרת".



עושים יד אחת עם הסתדרות המורים"


בתגובה להחלטת השופטים, מסר ארז כי "המרכז לשלטון מקומי, הסתדרות המורים ומשרדי החינוך והאוצר עשו יד אחת כנגד התלמידים והמורים בחינוך המיוחד ובמפתנים. היום התקיים דיון בבית הדין הארצי לעבודה, לבקשתם, במטרה למנוע את המאבק של ארגון המורים לטובת תלמידי ומורי בתי הספר בחינוך המיוחד ובמפתנים".



"כבר עשר שנים שמשרד החינוך, השלטון המקומי והסתדרות המורים קיפחו ולא דאגו לתלמידים ולמורים אלה. כעת, הם מנסים בכל דרך אפשרית למנוע מאיתנו לדאוג להם. רוממות הדאגה לתלמידים ולמורים בגרונם ושרץ בידם. זה בכלל לא מפליא שהמעסיקים עושים יד אחת עם הסתדרות המורים כדי למנוע מאתנו לדאוג לציבור המורים בחינוך המיוחד ובמפתנים". עוד כתב ארז כי "בכוונתנו להמשיך להיאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו למען חינוך שוויוני לתלמידי החינוך המיוחד ותנאיהם של המורים".



כזכור, בשבוע שעבר ארגון המורים הודיע כי ביום ראשון הוא יפתח בעיצומים בהם לא יתקיימו מבחנים, עבודות וסיורים לימודיים. מהנהלת ארגון המורים נמסר כי "במסגרת הפעלת סכסוך העבודה, החל מיום ראשון לא יתקיימו מבחנים ועבודות מכל סוג שהוא. דבר נוסף לא יקוימו סיורים לימודיים". עוד נמסר כי "סכסוך העבודה מופעל בשל סירובו של משרד החינוך להחיל את רפורמת עוז לתמורה בחינוך המיוחד ובמפתנים".