חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב נגב במשטרה, עצרה היום (שלישי) 26 חשודים בכל רחבי הארץ במסגרת פעילות שמטרתה לאתר ולהתחבר לעברייני מין הלוכדים נערות צעירות ומבצעים בהן עבירות מין ופדופיליה באמצעות הרשת החברתית. היחידה הפעילה במשך למעלה מחצי שנה סוכנת שהתחזתה לנערה בת 13 אשר הוקם לה פרופיל פיקטיבי במספר אתרים בצ'אט של אתר "וואלה", בסקייפ ובפייסבוק.



הסוכנת הופעלה במטרה להוביל בגירים בעבירות פדופיליה לשיחה בצ'אט ובעקבות פעילותה הופללו ונעצרו 26 חשודים כאמור, מאילת ועד קרית שמונה, שטווח הגילאים שלהם נע בין 21 ל-44.



בין העצורים מורה מתיכון בחיפה, מדריך שחייה לנוער מאזור הדרום ועובד עירייה. חלק מהחשודים היו עצורים בעבר בגין עבירות דומות וכנגד חלקם אף מתנהלים הליכים פליליים כשעצם היותם תחת אפשרות להרשעה פלילית לא הרתיעה אותם מלחזור על המעשים. 



החשודים שיתפו פעולה עם הסוכנת למרות שידעו שמדובר בנערה בת 13 לכאורה ותוך שהם אומרים לה שהם מודעים לכך שיש פעילות משטרתית בנושא. הם לא היססו וביצעו פעילות מינית בפניה ובנוסף ביקשו ממנה לבצע מעשים מיניים בעצמה תוך שהם מתועדים. 



המבצע, המכונה "דג ברשת" הנו המשך ישיר למבצע שנערך לפני שנה. סנ"צ איתן עמר מפקד ימ"ר נגב שניהל את המבצע, אמר כי "מרביתם המכריע של העצורים ביצעו מספר לא קטן של עבירות ויש כאן מוטיב חוזר של העבירות הללו. החשודים נמצאים בשלבי חקירה מתקדמים כאשר החקירה מתנהלת  בליווי פרקליט ממחוז דרום והכל לאור רגישות הנושא והעובדה שהופעלה כאן סוכנת שתודרכה הן על ידי פרקליט מהפרקליטות והן על ידי המפעילים שלה בימ"ר וכך היא הצליחה לאסוף ראיות שיש בהן כדי להפליל את המעורבים".