התפתחות מפתיעה במשפט המתנהל בפרשה 512: הפרקליטות והמשטרה מעריכות כי הנאשם גולן אביטן, שנעלם לפני כשבועיים, ברח לחו"ל. על פי דיווח של אמיר זוהר באתר פוסטה, פרקליטו של אביטן, עו"ד יורם שפטל, אמר בדיון שנערך הבוקר (שלישי), כי "אנחנו לא יודעים איפה הנאשם כעת, ידוע לנו שלאחרונה הוא יצא עם המפקח שלו ומאז שש וחצי בערב באותו היום הוא מאוכן בחולות ניצנים, מקום לא סימפטי". 

עו"ד שפטל הציע להפריד את התיק של אביטן משאר הנאשמים, והשופטת גיליה רביד הציעה להתלות את הדיון. שפטל הוסיף ואמר כי "אנחנו מקווים שהוא ימצא חי ושלם ואז יחזור לבית המשפט, אבל זה אינו מובן מאליו".
התובע, עו"ד ניסים מירום, אמר כי "מאז היעלמותו של אביטן ב-10 אוקטובר אחר הצהריים אנחנו בקשר עם עו"ד יניב שגב ויאחב"ל, ועולות ונבחנות אפשרויות שונות להיעלמות. ההערכה הכי חזקה היא שהוא עזב את הארץ והוא בחו"ל". עו"ד מירום הוסיף כי התביעה תומכת בהצעה להתלות את התיק של אביטן, אבל לא בהפרדה בין התיקים, מאחר ולגבי מה שכבר נשמע במשפט - הוא היה נוכח". 

בסופו של הדבר החליטה השופטת רביד שלא להפריד את התיק נגד אביטן מהאחרים, וקבעה כי במידה והוא יאותר ויבקשו לחדש את ההליכים - עניינו יידון מחדש. השופטים הורו על התליית המשפט נגדו והוציאו נגד אביטן, נאשם מספר 9 בתיק, צו הבאה ללא שחרור.

אביטן הואשם במסגרת הפרשה כי סיפק לחוליית החיסול את השלטים שהפעילו את מטעני החבלה בניסיונות החיסול של זאב רוזנשטיין ביהודה הלוי ובגני התערוכה. הוא היה הנאשם היחיד בפרשה שסירב לחתום על הסדר טיעון משום שלא היה מרוצה מהעסקה שהציעה הפרקליטות וגרם לכך שבעקבות זאת לא נחתם הסדר עם שאר הנאשמים.