"ברגע שישראל תקצץ את כספי המשכורות למחבלים, נבטל את התיאום הביטחוני באותו רגע", כך אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, לראש השב"כ, נדב ארגמן, כך על פי דיווח בכאן ב'. השניים, על פי הדיווח, נפגשו בשבוע שעבר בביתו של אבו מאזן, יום או יומיים לפני נפילת הרקטה בבאר שבע. 

השיחות ביניהם בביתו עסקו ברגיעה, אבל גם בסוגיות שבפתח, כמו כינוס אש"ף שבשבוע הבא, ואמורות להתקבל בו החלטות נגד חמאס, ישראל וארה"ב. ארגמן, כך דווח, ביקש לרכך את אבו מאזן ולוודא שלא ילך רחוק מדי בצעדים נגד ישראל - בין השאר ביטול הסכם פריז הכלכלי, התיאום הביטחוני וההכרה בישראל.
הפלסטינים טוענים ש"אנחנו 25 שנה אחרי אוסלו, על איזה בסיס כוחות צה"ל נכנסים לערים הפלסטיניות לאזורי A?. עם מי אתם מתאמים כשאתם נכנסים לשטחי A ושטחי B?. אתם נכנסים מתי שאתם רוצים ולא שואלים". 

בחודש שעבר אמר אבו מאזן בפגישה עם אנשי שלום עכשיו, כי הוא נפגש באופן תדיר עם ראש השב"כ וכי הם מסכימים על 99% מהדברים הנוגעים לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

בתוך כך, ראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל, שהיה אמור להגיע לרצועת עזה ביום שישי, ביטל את בואו. גם בשבוע שעבר הוא היה אמור להגיע, אולם ביטל בעקבות ירי הרקטה לבאר שבע.