רבים מחברי משפחת בנאי זכו למעמד של יוצרים חשובים בתחומי התרבות בישראל וזכו לכבוד גדול ופרסים רבים במשך השנים. כעת, בגיל 45 בלבד, המוזיקאי אביתר בנאי זוכה לפרס מפעל חיים, תואר שרבים מהיוצרים בישראל מחכים לעשור השביעי והשמיני בחייהם כדי לקבל.



אביתר בנאי יקבל פרס מפעל חיים לתרבות יהודית-ישראלית

הפרס לתרבות יהודית-ישראלית, מוענק לאביתר בנאי על פועלו התרבותי העשיר כזמר וכיוצר. היום (שלישי) שר החינוך, נפתלי בנט, שוחח עם הזמר והודיע לו על זכייתו.



בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי: "אביתר בנאי אינו רק אמן, הוא איש רוח. הוא צייר המצייר בצלילים, שלוקח את המאזין למקומות רחוקים, משונים, אל מרתפי הנפש, וגורם לנו לחלץ מתוכם צעקה, דמעה, צחוק, תנועה, חיים".



שר החינוך, נפתלי בנט אמר: "אביתר בנאי הוא נשמה גדולה ויוצר נפלא. התרגשתי לבשר לו על הענקת פרס מפעל חיים כהוקרה לאמנות המצוינת שהוא יוצר. אביתר הוא אחד היוצרים המשמעותיים והמשפיעים בתרבות הישראלית בשנים האחרונות, ומהווה חלק מרכזי מפסקול המוזיקה היהודית והישראלית כאחד".



"שיריו משלבים בין זיקה לטקסטים יהודיים לבין שפה ישראלית עכשווית, מחברים בין קהלים שונים ופונים לדתיים וחילונים, צעירים ומבוגרים כאחד", הוסיף השר" .הוא מסמל בעיני את ארץ ישראל היפה, וביצירתו משתף את כולנו בעולמו הפנימי ובתהליכים שעבר במהלך השנים. בנגינתו, בקולו ובמילותיו שפורטות על הלב הוא מרומם את הרוח כך שכלום לא עצוב ולילה כיום מאיר״.