יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל, עורך הדין אפי נוה, החשוד כי סייע לאשה הנמצאת בקשרים עמו לצאת ולהיכנס לישראל מבלי להציג ולהחתים את דרכונה ויתכן ויוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות מרמה והטעיה, פרסם פוסט בחשבונו בפייסבוק בו התייחס להסתה המתמשכת נגדו, בעקבות מעורבותו בפרשה.



"שלושה שבועות של הסתה. יום יום, שעה שעה. אני מכבד את התהליך המתנהל, שותק וסופג ומבליג ולא מדבר עד לסיום ההליך כי כך צריך נבחר ציבור לנהוג. אבל דמי אינו הפקר, והנה תוצאות ההסתה המתמשכת". נוה העלה תמונה של מודעות שנתלו על מה שנראה כלוח מודעות בהן הוא נראה במדי אסיר כאשר כותרת המודעה היא "אפי נווה הרמאי". 





לפני כשבוע פורסם במהדורה המרכזית של חברת "החדשות" כי בעקבות פגישה שהתקיימה לאחרונה אצל פרקליט המדינה שי ניצן יחד עם נציגי התביעה המשטרתית, סבורים במשטרה כי יש להגיש כתב אישום נגד נוה, בגין עבירת מרמה והטעייה. 



לטענת נוה, מדובר בטעות שהוא מצטער עליה ונובעת מסכסוך גירושין מכוער, ונעדר כוונה פלילית. אולם התביעה סבורה כי לא מדובר בעבירה טכנית או בכשל רגעי בשיקול הדעת, אלא במהלך שקדמו לו תכנון ומחשבה.



עורך דינו של נוה, בועז בן צור, מסר בתגובה לפרסום כי "ההדלפה בעניינו של יו"ר לשכת עורכי הדין תמוהה. כפי הידוע, חקירת המשטרה טרם הסתיימה והחלטה ראשונית בעניין הגשת כתב אישום אמורה להתקבל על ידי הפרקליטות, וגם זאת לאחר שמיעה ראשונית של עמדת יו"ר הלשכה". עוד הוסיף בן צור לצנן את אווירת כתב האישום ואמר כי "בכל מקרה כל החלטה כפופה, על פי דין, להליך סדור של שימוע, וכל אלו כלל לא התקיימו במקרה זה".



בחקירתו טען נוה, כי בוצעו אחריו מעקבים מצד חוקרים פרטיים, וכי דליפת המידע גרמה לו לעשות שגיאה, כך על פי הציטוטים מחקירתו כפי שהובאו המהדורה המרכזית בשבוע שעבר.



"הופעלו כנגדי וכנגד בת הזוג שלי, באופן בלתי חוקי, חוקרים פרטיים", אמר נוה בחקירה, "החוקרים אספו מידע על כניסותינו ויציאותינו מהארץ. הם אספו גם מידע אישי נוסף". עוד הוסיף כי "דליפת המידע הובילה אותי ואת בת הזוג שלי להתקף מצוקה בשדה התעופה, וזה מה שגרם לנו לטעות, לשגיאה".