בית משפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שלישי), במסגרת הסדר טיעון, עונש של 23 חודשי מאסר בפועל על בנו של העבריין שלום דומרניניסים דומרני (המכונה "נינה"), שהורשע בסחיטה באיומים של סוכן משטרתי. על ארבעה נאשמים נוספים, כולם תושבי אשקלון, הוטלו עונשי מאסר, עבודות שירות וקנסות, בעקבות בעבירות אשר ביצעו נגד הסוכן.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז דרום, בין נובמבר 2017 לינואר 2018 הופעל סוכן משטרתי, לשם איסוף ראיות נגד חשודים שונים במספר תחומי פשיעה, אך עובדה זו לא הייתה ידועה לדומרני וחבריו. העבירות שיוחסו להם בכתב האישום בוצעו על רקע חוב כספי של הסוכן לדומרני, בגין הלוואות שנטל ממנו בתקופה שקדמה להפעלתו כסוכן.



שלום דומרני. בנו ירצה מאסר של 23 חודשים בפועל. צילום: פלאש 90
שלום דומרני. בנו ירצה מאסר של 23 חודשים בפועל. צילום: פלאש 90



במסגרת הסדר טיעון הודו היום הנאשמים בביצוע עבירות שונות, כאשר דומרני הודה בסחיטה בכוח, בעוד שנאשמים נוספים הודו במתן אמצעים לביצוע פשע, תקיפה סתם ותקיפה הגורמת לחבלה של ממש בנסיבות מחמירות ותקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות והדחה בחקירה. 



בית המשפט אישר את הסדר הטיעון, הרשיע את הנאשמים בביצוע העבירות שיוחסו להם בכתב האישום המתוקן, והטיל על דומרני, כאמור, עונש של 23 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס בסך של 20,000 שקלים, וחילוט כספים נוספים בסך של 35,000 שקלים. על הנאשמים הנוספים הוטלו עונשי עבודות שירות וקנסות, כל אחד לפי חלקו.



במסגרת פרשה זו, הגישה הפרקליטות שלושה כתבי אישום נוספים נגד נאשמים שונים, כאשר המשותף לכולם הוא ביצוע עבירות סחיטה בכוח ואיומים כלפי הסוכן המשטרתי על רקע חובות כספיים. כל התיקים הסתיימו בעונשי מאסר בפועל שהוטלו על הנאשמים שיוחסו להם עבירות הסחיטה.