דירוג של דן אנד ברדסטריט ישראל לשנת 2018 מציג את 50 חברות ההייטק הטובות ביותר לעבוד בהן. בחמישייה הפותחת ממוקמות: גוגל ישראל, פייסבוק, מיקרוסופט, אפל ישראל וויקס. את הזינוק הגדול בדירוג עשו חברת מיקרוסופט, (מהמקום ה־13בשנה שעברה למקום ה־3 השנה), חברת אמזון ישראל (מהמקום ה־33 בדירוג למקום ה־22) וחברת פלייטיקה, שדורגה במקום ה־15 לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום ה־23.



את הירידות הגדולות בדירוג רשמו התעשייה האווירית לישראל (מהמקום התשיעי בשנה שעברה למקום ה־19) וחברת אמדוקס, שירדה מהמקום ה־14 למקום ה־31. מחברת הדירוג נמסר כי ניכרת עלייה דרמטית מדי שנה בביקוש להיכלל בו, וכי השנה נכנסו לרשימה 50 חברות לעומת 40 בלבד בשנה שעברה, מתוכן 14 חברות שדורגו השנה לראשונה.



החברות הנכללות בדירוג הן ממגוון ענפים בתחום הייטק, בהם סייבר, פינטק, ביוטק, גיימינג, תעשייה ביטחונית, סמיקונדקטור ועוד. במסגרת המחקר הן נבחנו בהתאם לארבעה פרמטרים עיקריים: תנאי שכר, פיתוח קריירה, יציבות תעסוקתית וסביבת עבודה. הנתונים נאספו משאלונים מפורטים שמילאו מנהלי ה־HR בחברות השונות, אשר כוללים התייחסות לפרמטרים העיקריים שנבדקו: תנאי שכר והטבות, פיתוח קריירה, יציבות תעסוקתית וחוויית סביבת עבודה.



 

"ענף ההייטק מאופיין בתחרות עזה על טאלנטים, בשל היצע אשר אינו תואם את הביקושים שרק הולכים וגדלים", אומרת אפרת שגב, סמנכ"ל פיתוח עסקי בדן אנד ברדסטריט. "המציאות העסקית המורכבת הזו בתעשייה המבוססת על הון אנושי, הביאה את החברות להבנה שכל עובד חשוב, ושאם יש אוכלוסיות מוכשרות שלא נמצאות בחברות האלו, זו האחריות של החברות עצמן להיות רלוונטיות עבורן".



היא מדגישה כי התהליך מתבטא בחשיבה תמידית על הגורמים שיסייעו בגיוס ובשימור העובדים: "כאן באה לידי ביטוי החדשנות והיצירתיות המאפיינת את החברות בענף: הן מציעות הטבות ייעודיות להורים ותוכניות הכללה לאוכלוסיות ייעודיות, המבוססות על ההבנה שכאשר עובד מרגיש נוח בסביבת העבודה שלו, הוא ייטה להמליץ לטאלנטים נוספים להצטרף לחברה".



בדן אנד ברדסטריט מציינים כי 64% מהחברות המדורגות הן ישראליות ו־36% הן חברות גלובליות, נתון שמחזק את עוצמתה של תעשיית ההייטק המקומית ואת יכולתן של החברות להתחרות כשוות עם הענקיות הגלובליות. מדובר בענף מרכזי במשק המעסיק כיום יותר מ־300 אלף עובדים בישראל, כ־70 אלף מתוכם מועסקים ב־50 החברות המדורגות במדד זה. תעשיית ההייטק מהווה היום כ־8% מסך המועסקים במשק בארץ – תעשייה קטנה יחסית מבחינת מספר המועסקים, אך בעלת משקל יחסי גבוה מאוד מבחינת ההשפעה הרבה שלה על הכלכלה הישראלית.