מקרה נוסף של ניצול לרעה של הפטור מתשלום מע”מ באילת נחשף אתמול. הפעם המדובר בחברת הסלולר הוט מובייל. החברה, בשיתוף חברת אקטיב מכירות, חשודה במכירת טלפונים ניידים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, תוך ניצול לרעה של הפטור. מתברר שגופים עסקיים מסוימים אינם מצליחים לעמוד בפיתוי ומנסים לנצל בדרכים שונות ומשונות את הפטורים ממכס וממע”מ של 17%. בעבר התגלו ניסיונות דומים בתחום הסיגריות באילת, ובמוצרי חשמל ואלקטרוניקה בדיוטי פרי בנתב”ג, ואתמול התברר שהפרצה לכאורה קורצת גם לשחקנים בשוק הטלפונים הסלולריים.
 
לפי החשדות, נעשו מכירות בכמויות גדולות לתושבים מחוץ לאילת. החקירה נחשפה במהלך ביקורו בעיר של מנהל רשות המסים ערן יעקב. לבתי המשפט בחיפה ובאילת הובאו אתמול ארבעה מעורבים, והם שוחררו בתנאים מגבילים תוך הפקדת ערבויות. הבכיר ביותר הוא עמית כץ מקריית ביאליק, המשמש כאחראי משווקים בחברת הוט מובייל. החקירה נפתחה לאחר שביוני האחרון תפסה יחידת יס”מ  ביציאה הצפונית מאילת שני תושבי הצפון שניסו להבריח טלפונים ניידים שנרכשו בדוכני הוט מובייל.
 
התברר שבדוכנים נמכרו טלפונים ניידים בכמויות מסחריות למבריחים, וכדי להסוות את הפעולה נרשמו המכירות על שמות אנשים מזדמנים כמו עובדי קניונים באילת. על פי החשדות, שפורסמו אתמול רשמית מטעם רשות המסים, הוט מובייל הגישה באופן שיטתי ולאורך זמן דוחות כוזבים למע”מ על מכירות פטורות ללא מע”מ בהיקף עשרות מיליוני שקלים. מכירת הטלפונים נעשתה כביכול לתושבי העיר, אולם בפועל נמכרו המכשירים למבריחי טלפונים ממרכז הארץ ומצפונה. כדי להסוות את המכירה הלא חוקית הוצאו חשבוניות מס כוזבות של הוט מובייל בעשרות מיליוני שקלים.
 

רשות המסים ניהלה במשך תקופה ארוכה חקריה סמויה, ואתמול היא הפכה לגלויה. חלק מהחשודים הכחישו את מעורבותם בפרשה. החקירה הגלויה נמצאת בתחילתה, ובימים הקרובים ייחקרו מוכרנים, קונים ובעלי תפקידים בהוט מובייל ובאקטיב מכירות. עד אמש לא התקבלה תגובת הוט מובייל לידיעה.