ישראל התעוררה הבוקר (רביעי) שוב למתיחות בין נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין וראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שפורסם כי האחרון עצר את הקדמת הבחירות מחשש שהנשיא לא יטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. בבית הנשיא הכחישו, וגם גדעון סער, שמקורבי נתניהו טענו כי מדובר בניסיון שלו, הכחיש את הכותרת. בתוך כך, הודיע יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם כי הוא מתכוון לתקן את חוק היסוד שנותן את הכוח בעניין לנשיא המדינה. 
אריה שומר, מנכ"ל בית הנשיא לשעבר, ומתי טוכפלד, כתב "ישראל היום", התראיינו הבוקר ל-103FM כשהאחרון אמר: "כולנו זוכרים איך לפני פתיחת מושב החורף של הכנסת כולם היו עם סכינים שלופות מוכנים לפיזור הכנסת לקראת בחירות מחשש שאי אפשר להסדיר את משבר חוק הגיוס. תחילה ייחסו זאת למועצת התורה וליברמן שמוכנים להתפשר. 
"כעת מתברר שזה כלל לא קשור לחוק הגיוס אלא לנשיא המדינה שלפי אינדיקציות כלשהן הוא מתכוון לנצל את החוק הקיים ולא לאפשר לנתניהו להרכיב את הקואליציה הבאה גם אם הליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר. מבחינה חוקית הדבר הוא אפשרי כי תפקידו של הנשיא להטיל התפקיד על חבר הכנסת בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב את הממשלה. כלל לא מצוין שמדובר בראש מפלגה כלשהי".

כשנשאל האם מדובר בפרנויה של ראש הממשלה הוסיף: "קשה מאוד לנתק את התכונה הזו מנתניהו, אנחנו מכירים את האיש והלך הרוח שלו. מצד שני אולי בזה טמון סוד הישרדותו הפוליטית. אנחנו יודעים כעת שהמחשבה הזו עברה בראשו והוא שיתף אותה עם כמה מנאמניו ומקורביו במטרה לעצור את הבחירות ולהניח על שולחן הכנסת חוק שיתקן את הנושא".
נשיא המדינה הוא איש כל כך מנותק מהציבור שהוא ישים פס על בחירות הציבור ויבחר בח"כ זוטר? 
"אלו דברים שעלו בשלב ההתייעצויות על ידי אחר מהשרים שנתניהו שיתף אותם בנושא", סיפר, "אותו שר אמר לרה"מ שאם הליכוד יקבל הרבה מנדטים תקום צעקה ציבורית במצב כזה ונתניהו הבהיר לו שכל עוד החוק לא משתנה, וכל עוד לריבלין יש את אפשרות לעשות זאת - הוא לא סומך עליו".
כשנשאל אם המידע הזה הגיע מרה"מ השיב: "אני רק יכול לספר ששלושה אנשים שמעו מאדם מקורב מאוד לראובן ריבלין, שאינו חבר כנסת אך קשור מפלגת הליכוד על כך שהוא מנסה לרתום את הנשיא למהלך שכזה". 
אריה שומר, מנכ"ל בית הנשיא לשעבר שהיה יד ימינו של עזר ויצמן בעבר, התייחס לפרסומים והבהיר: "אני כבר מתגעגע לימים של עזר. זה כלום לעומת מה שהולך היום. הציבור עומד לפני הבחירות ברשויות המקומיות ומבולבלים גם כך. כעת מבלבלים אותם אם יהיו בחירות או לא. אין אדם אחד שפוי שיכול לבקש שקט במערכת? תראו לאן הגענו. 
'שולפים סכינים' ו'לובשים בגדי מלחמה'. חסר לנו בעיות מסביב? אין אדם אחד שיכול למצוא גשר בין בית הנשיא לראש הממשלה? אני לא מכיר את אנשי ראש הממשלה אבל ראש הממשלה יודע לקבל החלטות לבד". 
עוד ציין: "אני חושב שצריך להוריד מהלכים. נשיא המדינה רובי ריבלין לא יעז לעמוד כנגד רצון הציבור במידה והליכוד יקבל 40 מנדטים ולבחור אדם אחר להרכיב את הממשלה במקום ראש המפלגה הגדולה- זה לא יהיה. שוב מנסים לשנות כאן חוק - מספיק עם כל הדברים האלה, החוק לא צריך להשתנות. אני לא רוצה לומר שזו פרנויה של ראש הממשלה. לא בגלל זה דוחים בחירות. אלו דברים שיצאו מהקשרם. לא מאמין שיהיה דבר כזה וישנו את החוק". 
מדובר בחוק יסוד בו יש לנשיא המדינה יש מטלות מסוימות.  לנשיא המדינה יש תפקיד מוגדר כמו שלראש הממשלה יש תפקיד מוגדר משלו. צריך למצוא את האיש המקשר. אם צריך - אני מוכן להיות האיש בין השניים".