שנתיים אחרי שהצליח להעביר בקריאה טרומית את הצעת החוק שלו להגדלת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום ניסה ח"כ אילן גילאון (מרצ) לשוב על ההישג לאחר שבמהלך השנתיים עשתה הממשלה הכל כדי לקבור את הצעת החוק. הפעם הקואליציה העמידה מולו את המשמעת הקואליציונית והכנסת הפילה ברוב דחוק של 39 נגד ונמנע אחד, מול 37 בעד, את הצעת החוק.

קצבת הנכות המקסימלית שעמדה על 2400 שקלים לחודש ללא תוספות, מגיעה היום ל-3200 שקלים עם התוספות – פרי מאבק הנכים שהגיע לשיאו בשנתיים האחרונות. אבל היא עדיין רחוקה מאד הן משכר המינימום (5300 שקלים) לנכה שאינו יכול לצאת לעבודה, אבל גם מההסכמות שהממשלה עצמה התחייבה אליהן לפני שנה מול ארגוני נכים וההסתדרות לפיהן הקצבה תעלה ל-4200 שקלים לנכים הקשים. כרגע בכיסם של כרבע מיליון הנכים רק הבטחה עמומה לפעימה שנייה של העלאת קצבת הקיום שלהם עד לכ-3700 שקלים במהלך שנת 2021. רק פחות ממחצית התקציב שגם הממשלה עצמה הבטיחה לנכים מומש עד כה. 
ארגוני הנכים המרגישים מרומים מאז עבר התיקון החלקי לחוק בפברואר האחרון, קיוו לשחזר את ההישג של גילאון מלפני שנתיים ובכך לפתוח חזית פרלמנטרית חדשה בכנסת של מאבקם. התסכול הורגש היטב הן במשמרות המחאה שקיימו פעילים נכים מול הכנסת בירושלים ובמרכז עזריאלי בתל אביב ובן ביציע אולם המליאה של הכנסת עצמה שם מיד לאחר שנפלה הצעת החוק איבד אחד מפעילי המאבק את עשתונותיו וצעק לעבר חברי הכנסת באולם: "זאת ממשלה של בושה. תתביישו לכם".

שר העבודה והרווחה, חיים כץ (הליכוד), לא טרח להופיע באולם כדי לנמק את עמדת הממשלה נגד הצעת החוק משום שהוא עצמו תומך בעקרונותיה זה מכבר ומי שמסכל אותה הם ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון, שניהם גם לא נכחו באולם. ח"כ אורלי לוי-אבקסיס מהאופוזיציה הדגישה בפני חברי הקואליציה לפני ההצבעה כי באין נימוק של הממשלה נגד הם יכולים להצביע כצו מצפונם אבל היחיד מחברי הכנסת הקואליציה שנמנע היה ח"כ אורן חזן (הליכוד) שמלבדו כל הח"כים הליכוד, כולנו, ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי שנכחו באולם הצביעו נגד החוק.
ח"כ גילאון אמר לאחר ההצבעה: "חברי הקואליציה אינם מאמינים בזכותם של הנכים לחיים בכבוד. כל חברי הקואליציה אוהבים לדבר גבוהה גבוהה על כמה שהם 'חברתיים' וכמה שאכפת להם מהנכים, אבל ברגע האמת פניהם האמיתיות נחשפות. אני מבקש מהציבור להסתכל טוב טוב מי הם אותם חברי כנסת שהצביעו נגד התיקון הכל כך נדרש הזה ודנו את הנכים להמשך חיים בעוני ודלות, ולזכור זאת בהגיעם לקלפיות. בפעם הקודמת הבושה של אצל מספר אנשים גברה על המשמעת הקואליציונית שעובדת נגד האינטרס הציבורי. הבטחתי שכל עוד נשמתי באפי אני אלחם על כך שהקצבה תהיה בגובה שכר המינימום, כדי שהנכים לא יצטרכו לצאת לרחוב להילחם".

ממטה מאבק הנכים נמסר: "אנחנו דורשים מהכנסת שחוקקה בפברואר 2018 את החוק המותיר אותנו עמוק בתוך העוני, לתקן את החוק ולחוקק אותו מחדש. זאת בהתאם להצבעה הקודמת על החוק שהתבסס על ההסכמות בהסתדרות, ושעבר ברוב מוחלט, ויצא תחת ידה של הכנסת הזו כפגר חוק, מסורס, ובעיקר פוגעני ומבזה את הנכים שעברו עם קצבת הנכות לקצבת זקנה ונענשו על כי העזו להישאר בחיים ולהזדקן - אך בעוני מחפיר בחסות ממשלת ישראל".