המקרה הבולט ביותר של מעטפות נפץ בארה"ב עד כה היה של טד קצ'ינסקי, אשר זכה לכינוי "יונובומבר", שבמשך קרוב לשני עשורים שלח 16 חבילות ממולכדות, בעיקר לאנשי עסקים ולאנשי אקדמיה, וגרם למותם של שלושה בני אדם ולפציעתם של יותר מ־20 נוספים. קצ'ינסקי, שקיבל מלגה לאוניברסיטת הרווארד בעת שהיה בן 16 והיה בעל תואר דוקטור במתמטיקה, הפסיק את פעילותו האקדמית באוניברסיטת קליפורניה בגיל 25 במפתיע, אף שנחשב לבעל עתיד מזהיר. לאחר שהתגורר שנתיים עם הוריו באילינוי, הוא עבר בשנת 1971 לבקתה מבודדת ומנותקת מחשמל וממים במונטנה, משם החל את מסע הטרור שלו שבע שנים מאוחר יותר.
 
המטרה הראשונה שלו הייתה פרופ' להנדסה מאוניברסיטת נורת'ווסטרן שלא נפגע, אולם מאבטח שפתח את החבילה נפצע בידו. בשנים הבאות נשלחו מטענים נוספים גם לטיסה של אמריקן איירליינס, לנשיא חברת התעופה יונייטד איירליינס, לאוניברסיטאות וליעדים נוספים. שלושה בני אדם נהרגו - בעל חנות מחשבים בסקרמנטו בשנת 1985, מנהל בחברת יחסי ציבור בניו ג'רזי ב־1994 ונשיא של שדולה בתעשיית העץ שנה לאחר מכן, במה שהייתה ההתקפה האחרונה שלו.

בספטמבר 1995 פרסמו ה"ניו יורק טיימס" וה"וושינגטון פוסט" את המניפסט "חברה התעשייתית ועתידה" שכתב קצ'ינסקי ואשר הוא הבטיח כי פרסומו יגרום להפסקת ההתקפות. במסמך, שהשתרע על פני 35 אלף מילים, התריס קצ'ינסקי כי הטכנולוגיה גרמה לבני האדם להתרחק מהטבע ולפנות לתחליפים כדוגמת בידור עממי וספורט, ועל כן הוא קרא לחזור ל"טבע הפראי".


במשך שנים לא הצליחו סוכני הבולשת הפדרלית להתחקות אחר עקבותיו של היונובומבר ורק פרסמו קלסתרון על בסיס עדויות משנת 1985. אך אחרי פרסום המניפסט הגיעו אלפי רמזים ותגובות, כולל מאחיו של קצ'ינסקי, שסיפק מסמכים שטד כתב, והחוקרים הגיעו למסקנה כי מדובר באותו אדם.
 
באפריל 1996 נעצר קצ'ינסקי כשבתוך הבקתה שבה שהה התגלו רכיבים להרכבת פצצות. הוא הודה בכל עשרת סעיפי האישום נגדו, שכללו עבירות של שליחת פצצות ושלושה סעיפי רצח, ובינואר 1998 נידון לשמונה מאסרי עולם ללא חנינה. כיום, קצ'ינסקי (76) עדיין נמצא במתקן כליאה מאובטח בקולורדו שבו מוחזקים גם טרוריסטים, סוכנים כפולים ובכירים בארגוני פשיעה.