ברקע המתיחות הלילה בדרום לאחר שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל אמש ותקיפת חיל האוויר בעקבותיה, דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר הבוקר (חמישי) כי מערכת כיפת ברזל לא הייתה אמורה ליירט את הרקטה מאחר והיא נחתה בשטח פתוח.



הפצצת חיל האוויר בעזה. צילום: דובר צה"ל

לגבי מוכנות הצבא ציין תא"ל מנליס כי "הכוחות נמצאים במוכנות גבוהה הרבה יותר בחודשים האחרונים. חמאס מבועת מהמחשבה על מלחמה עם ישראל. הוא נכשל בניסיונות שלו לבצע פיגועים ולחטוף חיילים. הוא משלם מחיר כבד במספר ההרוגים אצלו".



בנוגע לביקורות כלפי הצבא על הטיפול באירועי השבוע שעבר בגדר, ציין דובר צה"ל: "ביום שישי האחרון חמאס פעל לריסון ההפגנות בשטח ומעטים הגיעו לגדר. לא הסתרנו שהיו מהומות, מטענים, או התקרבות לגדר - אבל הם בהחלט התנהלו אחרת מאשר בשבועות הקודמים".



"אין שום אסטרטגיה של הסתרה של התמונה האמיתית. אני חושב שהאמירות האלה הן אמירות שלא מסייעות לביטחון המדינה ולא לצבא. אין לנו את הפריבילגיה לעסוק בזה. לא נכון לערב את השיח הפוליטי עם השיח הצבאי", הוסיף מנליס.



כאמור, בעקבות שיגור הרקטה לעבר אשכול, שלא גרמה לנזק או נפגעים, תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב, שמונה יעדים בשלושה מתחמים צבאיים של חמאס בעזה. היעדים שהותקפו הם מתחם צבאי בצפון הרצועה, מחנה אימונים ואתר לייצור ואחסון אמצעי לחימה בדרום רצועת עזה.
בצה"ל הדגישו כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה לעבר שטח ישראל הלילה, והוסיפו כי "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות על אזרחי ישראל. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".