לילה מתוח נוסף עבר על הדרום: לאחר שכיפת ברזל הופעלה בעקבות שיגור לעבר שטח ישראל שנפל בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. על רקע האירועים, שר הביטחון אביגדור ליברמן העניק ראיון לתוכנית 'דקל סגל' ביום השידור הראשון של גלי צה"ל מירושלים. "אי אפשר להימנע מעימות מול חמאס. אני שומע את ראשי חמאס ולצערי אני מודה ומתוודה שאני מאמין להם. הם אומרים - לא הדלק ולא המשכורות ירגיעו את הרוחות. אנחנו רוצים הסרת מצור, הכנסה חופשית של נשק, חימוש, אנשי חזבאללה, איראנים, וזה כמובן בלתי אפשרי", אמר.
עוד הוסיף שר הביטחון, כי הכנסת הדלק במימון קטאר לרצועה, הגיעה לאחר לחץ כבד של ראש הממשלה נתניהו. "אנחנו גם השבוע מדברים על עשרות בלונים וחיכוך בלתי פוסק. הכנסנו גם היום וגם אתמול דלק קטארי. יצאה משלחת מצרית מרצועת עזה וביקשו ואמרו - אנחנו רוצים עוד צ'אנס אחד. מיד אחרי זה, התקשר שליח האו"ם מלדאנוב, שהוא אדם די שקול ואובייקטיבי, עם אותה בקשה. לאחר מכן, ראיתי את עמדתם, עשינו הערכת מצב וכל מערכת הביטחון, כולם היו בעד לתת צ'אנס. ראש הממשלה מפעיל לחץ כבד ביותר להכניס את הדלק הזה".
ליברמן ציין כי "מבחינתי צריך להפוך כל אבן לפני עימות. אני לא רוצה שמישהו יגיד שלא אפשרתם להפוך כל אבן כדי למנוע את העימות, ושהאג'נדה הפרטית שלי גררה את ישראל לעימות רחב עם ישראל. דעתי נשארה, אבל צדק חייב גם להיראות. צדקתי אז ואני צודק גם עכשיו, שאני מאפשר לכל ראשי מערכת הביטחון וראש הממשלה שרוצים צ'אנס, לתת צ'אנס. אותו היגיון לגבי זה שנשמור את המצרים. אנחנו בדרך לעימות, זה בלתי נמנע. מי שחושב אחרת מטעה. לא דיברתי על כוחות קרקע, אבל צריך לתת מכה הכי קשה שאנחנו יכולים. שלא יגידו שבגלל אג'נדה פרטית הוא גורר אותנו למלחמה".

מכלית דלק שהוכנסה אתמול לרצועה. צילום: רויטרס

"אמרתי כי לישראל אין את הלוקסוס לנהל מלחמות יש ברירה, לא מלחמות אין ברירה. בהסתכלות האסטרטגית, ההבדל ביני לבין יעלון שצריך לפתח את טילי קרקע קרקע, עד שנכנסתי לא היה כלום, ועכשיו אנחנו בתהליך. מ-30 במרץ ועד היום יש 220 מחבלים הרוגים, 16 מנהרות הושמדו, זה רק ממרץ עד עכשיו".

ברק הפעיל את הטילים בשבוע שעבר?
"תרשה לי לא להתייחס לכל הגרסאות. זה לא משנה, הטילים הם טילים של חמאס. מה שמשנה הוא שחמאס ממשיך להשקיע את כספו לייצור רקטות והסתה. אנשים שמגיעים לגדר לא באים ברגל, חמאס מביא אותם. לפי הערכת כל הגורמים לא חמאס ירה את הטיל היום, אבל הוא שולט בשטח".

"לא נקבל כל מגבלה בסוריה, מה שנרצה - נעשה"

בנוגע לדיווח לפיו רוסיה דורשת להקשיח את מנגנון התיאום עם ישראל בכל הקשור בתקיפות בסוריה, אמר ליברמן כי "זה שלא דיווחתם בתקשורת לא אומר שלא היה. לא חושב שחובתנו לבצע. אנחנו לא נקבל שום מגבלות על חופש פעולה, ושהדברים נוגעים לביטחון הלאומי של ישראל, תמיד נפעל. אנחנו לא אחראים על דיווחים, אלא על הפעילות, ומדינת ישראל פועלת גם בצפון, גם בדרום, ואנחנו לא מאפשרים לפגוע באינטרסים הביטחוניים, לא צריך לפטפט את עצמנו לדעת. צריך לעשות ולפעול. חופש פעולה זה משהו יחסי, לא נקבל מגבלה, כל מה שנרצה - נעשה".

על תמלול השיחה של המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון, שאמר שתמורת תמיכה ליברמן ייתן להם את חוק הגיוס, השיב: "אני חושב שלפחות אתם בוודאי לא סובלים מאובדן זיכרון, גם לפני חמש שנים תמכו במשה ליאון בלי קשר לשום דבר. אין קשר לחוק הגיוס, זה הבל הבלים, אני לא חושב שהוא אמר את זה. במערכת בחירות אנשים אומרים הרבה דברים. זאת אותה קואליציה שתמכה בו".