הפארקים של דיסני נחשבים למקומות השמחים ביותר בעולם, לכן זה לא מפתיע שאנשים רוצים להישאר שם לנצח. אך מאחר שזה יקר להם לעשות זאת בעודם בחיים, רבים זוכים לכך רק לאחר מותם, כשיקיריהם מפזרים את האפר שלהם באחד מהפארקים. למעשה, מדובר במקומות הפופולריים ביותר לפיזור אפר של מתים, וזה לא נדיר לראות אורחים שמגיעים לבלות בהם ובמקביל להיפרד מיקיריהם.


גם בתוך הפארקים עצמם יש אטרקציות אהובות יותר מאחרות לפיזור האפר, כשהפופולרית ביותר בהם היא "הטירה המכושפת", ואחריה "זה עולם קטן מאוד" ושודדי הקריביים. כמו כן, יש לא מעט אנשים שפשוט אוהבים לפזר את האפר בערוגות פרחים ומקורות מים ברחבי הפארקים.
 
אבל יש מי שלא מרוצים מכך, ואלו הם העובדים במקום שנמאס להם לנקות שוב ושוב את האפר. לאחרונה, עובדים בדיסנילנד בקליפורניה ודיסני וורלד בפלורידה, חשפו שבכל פעם שהם מגלים אפר שפוזר, הם נאלצים לסגור את המתקן למבקרים ומסבירים להם שזה נעשה בשל "בעיות טכניות". לאחר מכן הם מפנים אותם למתקנים אחרים ונותנים להם כרטיסים מיוחדים כך שלא יאלצו לחכות שעות בתורים.
מדובר בתהליך ניקיון ארוך ומתסכל, שקורה כפעם בחודש, במהלכו מביאים שואב אבק מיוחד שמסוגל להתמודד עם חלקיקים קטנים שנמצאים באפר. כמו כן, מעבר לכך שזה גורם לעובדים ל"כאב ראש", זה גם מנוגד לחלוטין למדיניות הפארקים של דיסני. "ההתנהגות הזו היא אסורה ולחלוטין לא חוקית, ומבקרים שינסו לעשות זאת יוצאו מהמקום", מסר דובר של דיסני ל"וול סטריט ג'ורנל". 
 
הבעיה היא שקשה לטפל בעוברים על החוק, כי כמעט ולא מצליחים לתפוס אותם בשעת מעשה. מניסיונם של העובדים בפארקים, בדרך כלל המבקרים מגניבים את האפר בבקבוקי תרופות ריקים או מחביאים שקית פלסטיק בארנק או בתיק גב. כשהם נכנסים הם מפזרים בחשאי את האפר ברחבי הפארק, וזה מתגלה כשהם כבר מזמן לא בסביבה.
 

via GIPHY