שביתת הסגל הזוטר באוניברסיטת בן גוריון הסתיימה אמש והבוקר (חמישי) הלימודים יתקיימו באופן סדיר. סיום השביתה הגיע בתום משא ומתן עם הנהלת האוניברסיטה, לאחר שגם באוניברסיטת תל אביב הגיעו להבנות עם הסגל הזוטר והלימודים מתקיימים כרגיל. כרגע השביתות נמשכות בשבע מכללות ציבוריות של הסגל הזוטר וב-10 מכללות ציבוריות עדיין יש שביתות של הסגל הבכיר.



בבן גוריון הוחלט בתום המשא ומתן בין היתר כי תישמר זכותם של העובדים לימי מחלה ואבל, יתקיים הסדר הודעה מוקדמת על פיטורין בשנה האקדמית הבאה לכל המאוחר עד ה-15 ביולי בכל שנה למאות עובדים, הושגה תוספת שכר של כ-20% לחברי המסלול המקביל ויחולו שיפורים בהליכי מינוי דוקטורנטים לדרגת מדריך כנהוג באוניברסיטאות האחרות.



יו״ר ארגון הסגל הזוטר בבן גוריון, עמית שמרת, אמר עם סיום המשא ומתן כי ״גאים לסיים קרוב לשבועיים של שביתה בראש מורם ועם שורה של הישגים דרמטיים עבור הסגל האקדמי הזוטר, שיבטיחו ביטחון תעסוקתי והעסקה הוגנת ל75% מסגל ההוראה באוניברסיטה".



כזכור, ביום שלישי התקיים בוועדת החינוך בכנסת דיון על השביתות באקדמיה, כשבסיומו קרא יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, לחדש את המשא ומתן עם נציגי המל"ג, ות"ת והאוצר. שביתת הפורום המתאם של סגל ההוראה הזוטר במכללות הציבוריות וכוח לעובדים נמשכת בשבע מכללות, עקב טענת הסגל הזוטר לפגיעה מתמשכת בתנאי שכרם. השביתה חלה בשבע המכללות הבאות: המכללה האקדמית כנרת, המכללה האקדמית ספיר, המרכז האקדמי רופין, סמינר הקיבוצים, המכון הטכנולוגי חולון, מכללת אחווה והמכללה האקדמית אשקלון.