אחרי דיונים רבים, הכנות ארוכות ודעות שנשמעו משני הכיוונים, מהלך מעבר גלי צה"ל לירושלים יצא היום (חמישי) לדרך עם הנחת אבן אבן הפינה להקמת משכן הקבע של התחנה בעיר הבירה, והעברת שידורי החדשות למיקום החדש, עד להעתקת התחנה כולה ממשכנה הוותיק ביפו בעוד כ-3 שנים.


"גלי צה"ל מירושלים": התחנה הצבאית התחילה את שידורי החדשות מהבירה

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הניח את אבן הפינה להקמת משכן הקבע של גלי צה"ל בירושלים, בטקס חגיגי במעמד מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אודי אדם, ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז ומפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ.



ליברמן התארח הבוקר באולפן התוכנית 'דקל סגל' והביע את שביעות רצונו מהאולפנים החדשים בבירה: "זה הרבה יותר טוב כאן בירושלים מאשר במקום הקודם. זה לעבור מאכסניית נוער למלון חמישה כוכבים. כל הקריה בתל אביב נמצאת במיקום לא נכון. מקווה שעוד חמישים שנה נעביר את הקריה לנגב".



אביגדור ליברמן בתחנת גלי צה"ל. צלם : אריאל חרמוני
אביגדור ליברמן בתחנת גלי צה"ל. צלם : אריאל חרמוני



שר הביטחון אמר בטקס הנחת אבן הפינה: "אני בטוח שהיום הזקן (בן-גוריון) שמח. הוא בטח מסתכל עלינו מלמעלה ורואה את החלום מתגשם- גלי צה"ל בדרך לירושלים ובחלקה כבר נמצאת כאן בבירת הנצח של ישראל".



"היו הרבה ויכוחים אם בכלל צבא צריך תחנה צבאית. הנחת אבן הפינה מסמלת שכל הוויכוחים מאחורינו", הוסיף ליברמן. "אני בטוח שירושלים בירת ישראל תתן השראה מיוחדת לגלי צה"ל, שתמיד נהיה נאמנים למקור ושתמיד תהיה התחנה המואזנת שנהנת מאמון הציבור. לא רק משכן הקבע של גלי צה"ל, במקום הזה יקום קומפלקס אחד גדול, 7000 מ"ר בנויים, שבו יפעלו זה לצד זה בית החייל החדש, בית לחיילים חרדים ולשכת הגיוס החדשה. תהיה פה בבירת ישראל, נציגות רחבה של צה"ל ומשרד הביטחון ואני בטוח שהבית הזה יהיה בית חם לכולם."



אביגדור ליברמן בתחנת גלי צה"ל. צלם: אריאל חרמוני
אביגדור ליברמן בתחנת גלי צה"ל. צלם: אריאל חרמוני



מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ הוסיף: "כמעט 70 שנה ועדיין יש התוהים על חיוניות קיומה של התחנה אבל באותה נשימה עוטפים אותה כפרח מוגן ושומרים על הקולות הבוקעים ממנה, קולות הדמוקרטיה הישראלית, קולות כל אזרחיה. דווקא מהמקום הזה, גלי צה״ל וכל העושים בה מלאכה - מחוייבים שבעתיים לכללי האתיקה, לערכים של אמת ודרך ארץ. הקוד האתי שלנו הוא המגדלור לפני המחנה."