האם ראש הממשלה פרנואיד? יו"ר התנועה לטוהר המידות, ויועצו לשעבר של בנימין נתניהו, פרופסור עוזי ארד, התייחס בתכניתם של בן כספית ורוני בר און ב-103FM לפרסום שעלה בעיתון "ישראל היום", בו נאמר כי נתניהו חושד שהנשיא ובכיר הליכוד, גדעון סער, ינסו לעשות נגדו יד אחת לאחר הבחירות: "זאת הבעיה של הפרנואידים - הם רואים רדיפות וקונספירציות שאין להם שחר". 

"גדעון סער והנשיא הבהירו שלא היו דברים מעולם והקונספירציה שהודבקה להם היא מדומיינת", הוסיף ערד. "הסוגיה בעיני היא עד כמה אנשים אומרים דברים שהם רחוקים מהאמת ומהמציאות. אני מזהה בדברי ראש הממשלה שני סוגים של הפרזות. הראשון, כנראה שהוא שגה וייחס דברים שלא קיימים לנשיא ולסער, כמו גם כמה הפרזות שהוא ביצע בעבר כשהתייחס לאיומים אפוקליפטיים ביותר". 

"הסוג שני של הפרזות הן לאלו שאומרים אי אמת בצורת ניפוח, ומציגים הישגים איפה שאין הישגים, כמו לדוגמה בביקורו של סגן סין בישראל, אשר תואר כאיש השני הכי חזק בסין. למה צריך להפריז? ההישגים וגם האיומים מנופחים".

עוזי ארד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


באשר לצלילות דעתו של ראש הממשלה אמר ערד כי "אם הקריאה המפוקחת של עובדות במציאות ביטחונית קשה מתערערת, מתערער גם הביטחון של האזרחים על מי שידיו על ההגה. אנחנו נמצאים כיום במצב ביטחוני חמור ומסוכן בחיכוך עם הסורים, בעזה ובהתפתחות שהפתיעה את המודיעין בירדן. בכולם המצב מסובך ורגיש לטוב שבאנשים והצלול שבהם. כאשר גם יש דינמיקה פוליטית או אישיותית שקוראת את הדברים אחרת בגלל הטיות ומשאלות לב, זה יכול לפגוע בניהול השותף של מצבים מאוד מסוכנים. במקרה הזה אני בוודאי מוטרד".

לסיום ציין: "אני לא ראיתי את התופעות הללו כשהייתי באקווריום אבל אנשים משתנים". כשנשאל אם היה שולח פסיכיאטר לבלפור השיב: "הייתי שולח את כל הציבור שמבקש לדעת את האבחון האישיותי של ראש הממשלה לאבחנות קיימות כיום".