א"ק, ששמה נקשר בפרשת רצח תאיר ראדה, הגיבה הערב (חמישי) להתפתחויות האחרונות בתיק, בהם נמצא דנ"א המתאים לפרופיל המשפחתי של בן זוגה, א"ח, על גופה של ראדה. א"ק אמרה בראיון עמה כי "שמעתי את הפרסומים האחרונים, הפעם אני אגיב ואגיד משהו שאני אומרת כבר הרבה זמן. אין לי שום קשר למקרה, לא היה מעולם, ואני מבקשת שיעזבו אותי ויתנו לי לחיות. שיחקרו לעומק, אלה עניינים שלהם, לא קשור אלי".



לטענת עורך דינו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח, ירום הלוי, ממצאי הבדיקה מצביעים כי א"ק, שלבשה לכאורה את בגדיו של בן זוגה בעת הרצח, היא זו שרצחה את ראדה. במסיבת עיתונאים שקיים במשרדו אמר: "א.ק היא הרוצחת ועכשיו היא נמצאת בטיול בחו"ל. היום קיבלנו את ה-200 אחוז שא"ק היא הרוצחת".



"היא אישה מוכת גורל שעברה התעללות קשות בינקותה וכנראה שגרמו לה להפרעת אישיות. מתפרצת אצלה זאבה ויש לה התקפים. לאחר רצח תאיר היא ניסתה לרצוח את החבר שלה. ב-2014 היא תכננה לרצוח את השכן שלה", הוסיף. 



רומן זדורוב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כמו כן, מפרקליטות המדינה נמסר: "כזכור, בשעתו נמצאו בזירה שלוש שערות, שלא זוהו כשערות המתאימות לפרופיל הגנטי של רומן זדורוב. השערות היו נטולות שורש, ולכן הבדיקה היחידה שניתן היה לבצע בהן היתה בדיקה מיטוכונדריאלית, אשר מצביעה על מטען גנטי שנמצא במשפחות רחבות בנות כמה דורות, ועובר דרך נשות המשפחה. הפרקליטות הסכימה לבקשת סנגורו הנוכחי של רומן זדורוב, שתבוצע בדיקת התאמה מיטוכונרדיאלית כאמור בין השערות הללו לבין פרופיל הד.נ.א. של א"ק ובן זוגה לשעבר א"ח, על אף שהמדינה סברה, על יסוד חוות דעת של מומחים, שהערך הראייתי של בדיקה כזו הינו נמוך".



מהמשטרה נמסר: "טענות בתיק של זדורוב הועלו פעם אחר פעם ונבחנו על ידי חוקרי המשטרה, בין היתר גורמים שהובחנו כבעלי הפרעות נפשיות, וחולי סכיזופרניה. החוקרים בחנו את כל הממצאים והעדויות והתלונות שהוגשו מעת לעת. אולם, לא נמצא דבר ששינה את ממצאי החקירה ואת מסקנותיה. נציין כי מדובר בחקירה שלוותה על ידי הפרקליטות, שבמספר ערכאות שיפוטיות נקבעה ההחלטה זהה. יחד עם זאת, כל ממצא חדש אם וכאשר יימצא יועבר לטיפול הממשלה וייבדק עד תום במלוא הרצינות. חקירת המשטרה התנהלה עד כה במקצועיות ובאחריות רב".



"קוראים למשטרה ולפרקליטות לבצע כל בדיקה או חקירה הכרחית בפרשה"

עורכי הדין, דניאל חקלאי ותומר שוורץ שמייצגים את א"ק אמרו בתגובה: "אין ספק שמדובר בראיה דרמטית לכאורה. אנחנו מחויבים לבחון אותה במסגרת תפקידנו לייצג נאמנה את א"ק. בעבר הלא רחוק קיבלנו אישור מטעם פרקליטות המדינה שלפיו לא נמצאו בזירת הפשע ראיות מדעיות שקושרות את א"ק לרצח, הן בתא השירותים, הן בקומת תא השירותים והן במתחם בית הספר".  
"הראיה החדשה והדרמטית קושרת לכאורה את א"ח לזירת הרצח. כמובן שגם א"ח זכאי ליהנות מחזקת החפות. א"ק לא מסרה מעולם פרטים מוכמנים (פרטים שרק הרוצח מכיר מזירת הפשע). זה חיזק את טענת החפות שלה. ונדגיש שוב: ההודאות שנטען שהיא מסרה לא טמנו בחובן פרטים מוכמנים. היו מספר מתמודדי נפש שמסרו הודאות שווא באוזני גורמים שונים בדבר אחריותם לרצח. אחריותם לרצח נשללה כמו אחריותה של א"ק. כל האמור לעיל מחזק את טענת החפות של א"ק. אך ברור שישנה לכאורה ראיה דרמטית שיש לבחון אותה בקפידה וביושר. אנחנו מחויבים לייצג נאמנה את א"ק ואנחנו קוראים למשטרה ולפרקליטות לבצע כל בדיקה או חקירה הכרחית בפרשה ככל שיש בכך צורך", הוסיפו. 

מהסניגוריה הציבורית נמסר: "הסניגוריה הציבורית מברכת על חשיפת הראיה הפורנזית החדשה, המחזקת את טענות החפות של רומן זדורוב. הסניגורים שייצגו את זדורוב בערעור פנו כבר בשנת 2012 לפרקליטות בבקשה שיחקרו את מעורבותה של א"ק. בנוסף טענו הסניגורים בערעור לבית המשפט העליון שהתגלו ראיות חדשות, ביניהן ראיות הקשורות לא"ק, וביקשו להחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי. בית המשפט העליון קיבל את הבקשה והחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי אך דחה את הבקשה להציג את הראיות שקשורות לא"ק וא"ח".

"הסניגוריה הציבורית מנהלת בשנים האחרונות מאבק למניעת הרשעות שווא ולתיקונן. בין יתר הנושאים שהמקרה של זדורוב מעורר: החשש מהרשעות המבוססות על הודאות שווא, שימוש במדובבים ובראיות מדעיות לא מהימנות, הבעייתיות שבהרשעה ברוב דעות, ומידת הנכונות של המערכת לבדוק את עצמה, שמא טעתה, כפי שכל מערכת אנושית עלולה לטעות. אנחנו מקווים שבמקרה זה תמוצה הבדיקה, והאמת תצא לאור".