מלשכת רה"מ נמסר היום (שישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סבור שאלוף אביב כוכבי הוא המועמד הראוי להיות הרמטכ"ל הבא של צה"ל. מועמדותו תובא לממשלה לאחר אישור ועדת גולדברג. גורמים בסביבת נתניהו אומרים: "הבחירה של כוכבי מגיעה על רקע העובדה שכוכבי הוא המועמד המנוסה ביותר ולאחר ששר הביטחון ירד מהבחירה הראשונה שלו באלוף ניצן אלון, וכן ההבנה שאייל זמיר לא צבר מספיק ניסיון, לכן סביר שימונה לסגן הרמטכ"ל הבא".



גורמים בסביבת שר הביטחון אביגדור ליברמן אמרו: "אנו מברכים על תמיכתו של ראש הממשלה במינוי. שר הביטחון ליברמן ניהל תהליך סדור, עקבי  ודיסקרטי, מתחילתו ועד סופו, והגדיר מבעוד מועד 4 מועמדים. הבחירה בסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, היתה טבעית ומתבקשת. כל השאר זה בדיות והמצאות. סגן הרמטכ"ל הבא יבחר לאחר מינויו של אלוף כוכבי לרמטכ"ל, בהתייעצות בינו לבין שר הביטחון, כמקובל מאז ומעולם". הדברים באים ככל הנראה בתגובה  לדיווח בחברת החדשות לפיו נתניהו לא עודכן על החלטת שר הביטחון.

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, נפגש היום עם סגנו, האלוף כוכבי, ובירך אותו על בחירתו כמיועד לתפקיד ראש המטה הכללי ה-22 של צה"ל. מוקדם יותר שוחח הרמטכ״ל עם האלופים יאיר גולן, ניצן אלון ואייל זמיר והודה להם על ההתמודדות הראויה. הרמטכ״ל הוסיף כי האלוף כוכבי הוא קצין מצטיין בעל ניסיון קרבי ומבצעי רחב היקף בגזרות השונות ששירת בשורה של תפקידי פיקוד, שטח ומטה בהם הצטיין לאורך השנים ואשר הכשירו אותו לתפקיד הרמטכ"ל ה-22 של צה״ל.

מוקדם יותר, בין הפוליטיקאים שהביעו את התייחסותם, הגיב יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, שפרסם בדף הטוויטר שלו: "מברך את האלוף אביב כוכבי. צה"ל ערוך ומוכן לאתגרים בכל הזירות, והאלוף כוכבי מביא איתו ניסיון מבצעי וחשיבה יצירתית ומעמיקה. רא״ל אייזנקוט משאיר אחריו צבא חזק ומוסרי. מברך את שניהם בברכת הדרך".



שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב כתבה: "מברכת את האלוף אביב כוכבי על היבחרו לתפקיד הרמטכ"ל ה-22 של צבא ההגנה לישראל. לצה"ל נכונים משימות מורכבות ואתגרים גדולים, ואני סמוכה ובטוחה שהאלוף כוכבי יעמוד בהם בהצלחה". 
ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני), יו"ר ועמ"ש מוכנות צה"ל ולשעבר מפקד סיירת מטכ"ל: "ברכות לאלוף אביב כוכבי על היבחרו לרמטכ"ל ה-22 שלנו, מנהיג ראוי ומוערך. מעבר לחשיבותו הביטחונית והקיומית של צה"ל בהגנה על המדינה ואזרחיה מול אתגרי העתיד, יש להמשיך ולחזקו כצבא ממלכתי ומקצועי, מנותק מהשפעות פוליטיות, כלבו הפועם של החברה הישראלית, והיני סמוך ובטוח שיפעל כוכבי באופן הטוב ביותר בזירות השונות כעומד בראשו".

חברת וועדת החוץ והביטחון, חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) מסרה: "ברכות לאלוף כוכבי על מינויו לרמטכ"ל. אחרי שורת התפקידים שהוא מילא, אין ספק שמדובר במינוי ראוי ביותר. אני משוכנעת שהוא מכיר היטב את האתגרים בצפון ובדרום, ובניסיונו הרב יוכל להתמודד עימם. זאת גם ההזדמנות להודות מעומק הלב לרמטכ"ל אייזנקוט על שנים עתירות מורכבות, ועל יכולתו המיוחדת לגבור על הפוליטיקה ולשמור על צבא העם, המוסרי והמסור ביותר בעולם".

ח״כ עפר שלח, חבר ועדת החוץ והביטחון (יש עתיד): "אני מכיר את אביב כוכבי מילדותנו בקריית ביאליק ועד היום. הוא אדם ברוך כישרונות, ומפקד מקורי, נועז ורב ניסיון. אין ראוי ממנו להוביל את צה"ל באתגרים האדירים שלפניו בשנים הבאות. אני מברך את שר הביטחון על תהליך ראוי ובחירה נכונה". 
ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), מסר: "שמח בבחירתו של האלוף אביב כוכבי כראש המטה הכללי הבא של צבא ההגנה לישראל, חזק ואמץ מאוד. לפני 33 שנה בהיותי סמג"ד 890 זכיתי להיות מפקדו של סגן אביב כוכבי, ששימש כקמב"ץ הגדוד. מיד עם כניסתו לתפקיד, חשתי שיש פה קצין מזן מיוחד: אינטליגנט, אמיץ, יוזם, מפעיל ואחראי מאוד. אני משוכנע שבחירת שר הביטחון נעשתה מתוך מועמדים שכולם מצוינים ובהחלט אביב ראוי לבחירה. כל מה שנותר זה לברכו ואת משפחתו: רק חזק ואמץ מאוד, למען ביטחון עם ישראל, ארצנו ומדינתנו". 

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ התייחס למינויו של אביב כוכבי: "אני מברך את שר הביטחון על בחירתו באביב כוכבי לרמטכ"ל ה-22 של צה"ל. עבדתי עם כוכבי כשכיהנתי כשר ביטחון והוא פיקד על אוגדת עזה. לאביב יש את כל התכונות הדרושות: מנהיגות, תעוזה ואחריות, והוא מביא עמו מחויבות לערכי צה״ל כצבא העם וככור היתוך חברתי הנותן הזדמנות לכל ילד ישראלי לממש את עצמו. כוכבי הוא האישיות הראויה להפיק את המירב משילוב בין ההון האנושי לבין הקדמה הטכנולוגית. עם ישראל כולו מלא היום תודה והערכה לגדי איזנקוט על השירות המוצלח שלו במשך שנים רבות, ומייחל להצלחתו של אביב כוכבי". 
 
סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בטויטר: "אני מברך את חברי שר הביטחון אביגדור ליברמן על בחירתו באלוף אביב כוכבי כמועמדו לתפקיד הרמטכ"ל הבא. האלוף כוכבי הוא קצין מוכשר, עתיר ניסיון ובעל זכויות והצלחות רבות. אני משוכנע כי הצבא יוסיף להתחזק, ולעמוד מוכן בפני כל משימה".