בית המשפט באשקלון האריך הערב (שבת) את מעצרם של החשודים בתאונת ה"פגע וברח" במושב ברכיה בחמישה ימים נוספים, עד ליום רביעי הקרוב ב-13:30. השופט עידו כפכפי נעתר לבקשתם של חוקרי המשטרה באשר לזמן ההארכה. זאת, לאחר שמעצרו של החשוד המרכזי בן ה-32 כבר הוארך עד לאותו יום. 



מוקדם יותר היום דווח כי חקירת תאונת הפגע וברח סמוך למושב ברכיה, בה קיפח את חייו רוכב האופניים החשמליים יגאל סעדון, מסתעפת בעקבות מעצרם של שני החשודים, בני 20 ו-21. אחד החשודים הסגיר עצמו למשטרה לאחר שהבין שהחוקרים דולקים בעקבותיו, וחשודה נוספת, בת 30 שעל פי החשד הייתה זו שסייעה בפינויו של החשוד המרכזי בפרשה לבית החולים, שוחררה למעצר בית בתום חקירה.



על פי החשד, שני החשודים שהוארך מעצרם חברים בקבוצת הרוכבים שהיו בזירת האירוע והיו עדים לתאונה ועל פי הערכה ביכולתם להביא להשלמת הפאזל ולמיצויה של החקירה. בינתיים, כל אחד מהחשודים מוסר תיאור שונה לכאורה, אולם לכולם יש מוטיבים שחוזרים על עצמם וקושרים אותם לאירוע. במשטרה בודקים עתה את שיחת הטלפון שהתקבלה במוקד 101 של מד"א כדי לברר אם מי מהחשודים שנעצרו היה זה שדיווח על הפצוע למד"א.



נזכיר כי מיד לאחר התאונה, חיפשו החוקרים אחר הנהג הפוגע ורק לאחר שעות ארוכות הוא בחר להסגיר עצמו למשטרה והציג עצמו כרוכב אופנוע השטח תושב נצר. החשוד סיפר לחוקרים כי סבר שפגע בבעל חיים ומיד לאחר מכן התעלף ואיבד את הכרתו. לטענתו, הוא התפנה לבית החולים באופן עצמאי, אך אינו זוכר דבר מעבר לכך.



עוד טען החשוד, כי מיד לאחר התאונה, לנוכח הכאבים שחש בגופו, צרך סמים במטרה לשכך את הכאב בגופו. צוות החקירה המיוחד (צח"מ) שהופקד על חקירת התאונה גבה את גרסתו של הנהג הפוגע ומזו עלו בקיעים מהותיים שהובילו לתפנית בחקירה.



למעריב נודע כי החשוד בגרימת מותו של סעדון טען בחקירתו כאמור כי איבד את הכרתו, ולחוקרים לא ברור אם כן מי הוביל את הנהג הפוגע לבית החולים, שכן הוא לא פונה כנדרש וכמקובל על ידי צוותי מד"א אלא בכוחות עצמו או בסיוע מקורבים. כמו כן, במשטרה יבחנו מתי צרך באמת החשוד את הסמים והאם ייתכן שרכב על אופנוע השטח כשהיה נתון להשפעתם.