לפחות שמונה בני אדם נהרגו, ביניהם שוטרים, וארבעה נוספים נפצעו בפיגוע ירי בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג שבפנסילבניה. ארה"ב, בתגובה לאירוע ירי שהתרחש במקום. לפי דיווחים בלתי רשמיים, היורה, רוברט באוארס, פעיל ימין קיצוני בארה"ב, נכנס לבית הכנסת שעה שהתקיימה בקומתו העליונה תפילה, ירה במתפללים תוך שהוא  צועק: "כל היהודים צריכים למות", ולאחר מכן המשיך לקומת המרתף, שם התקיימה ברית מילה, והמשיך לירות בחוגגים.



קתרין ספיץ, תושבת האזור, סיפרה בכאן: "אני בשוק. זו קהילה יהודית מאוד קטנה, אני רועדת, אני לא יכולה להפסיק את זה. כולם באמת שוק פיזי, למרות שאנחנו שומעים על טרור בכל הועלם כשזה קורה בקהילה הקטנה שלך אז זה טופח בפנים. אני מתפללת שזה יגמר בשלום ושכולם בסדר, למרות שאני שומעת דיווחים שאומרים על 7 או 8 הרוגים לפחות. אני מכירה אנשים רבים שהלכו לבית הכנסת, ופשוט התחלתי לבכות. שוב, זו קהילה קטנה כל כך". לדבריה, "בית הכנסת הזה נמצא ממש באמצע הקהילה היהודית. באופן טבעי מגיעים אליו יהודי השכונה".



חבר קהילת "עץ החיים" בפיטסבורג, סיפר ב"כאן"  בבכי על אירוע הירי בבית הכנסת: "חברים שלי היו בפנים. אני התחתנתי במקום הזה. זה משוגע ולא ייאמן".





מושל פנסילבניה, טום וולף,  הגיב על הירי בבית הכנסת: "אנחנו עדיין לומדים את הפרטים אודות האירוע, אבל מדובר בסיטואציה רצינית. משטרת פנסילבניה נותנת מענה ראשוני. אנא התרחקו מהאזור והתפללו עבור המתפללים וכוחות הביטחון".
ג'ף פינקלסטיין, יו"ר הפדרציה היהודית של פיטסבורג: "הייתי בישראל עד אתמול ונחתתי אתמול בפיטסבורג. היו הרבה מאוד דיונים על מה יקרה אם יהיה אירוע כזה. התקיימה בר מצווה באותה שעה. בדרך כלל בשעות כאלה יש 50 מתפללים בבית הכנסת. אני מאוד עצוב לנוכח מה שקרה. זה לא אמור לקרות, וודאי שלא בבית כנסת, וודאי שלא אצלי בשכונה. לא יודע איפה בדיוק איפה זה קרה. הקהילה צריכה להחליט כיצד לפעול עכשיו. יותר מ-50% מיהודי פיטסבורג מתגוררים בשכונה הזאת".

הרב אהרון ביזמור, רב מבית כנסת סמוך לבית הכנסת בו אירע הירי: "זה עצוב ומפחיד שזה יכול לקרות. מחשבותינו עם הקהילה. עסקנו בשאלת הביטחון ובאפשרות שאירוע מסוג זה יכול לקרות"