מערכת כיפת ברזל יירטה במהלך סוף השבוע רקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטחי עוטף עזה. בכל האירועים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. סרן דביר, מפקד סוללת כיפת ברזל, שלוחמיה יירטו ביממה האחרונה את הרקטות שהיוו איום ליישובי עוטף עזה, אותו יום שגם היה יומו הראשון בתפקיד מפקד הסוללה, הצליח לעמוד במשימה להגן על שמי המדינה ועל תושבי ישראל. 

"אתמול בלילה, במהלך ארוחת ערב שבת קיבלנו התראה על ירי מרצועת עזה לעבר יישובי מדינת ישראל", אמר דביר. "באופן מהיר כלל חיילי הסוללה קפצו לעמדות שלהם, תפסו את מקומם ובשינוי פאזה, מאפס למאה, נכנסו לעמדות והתחילו ליירט. מתוך עשרות מטרות ששוגרו לעבר מדינת ישראל יירטנו מעל 15 מטרות. שאר המטרות נפלו בשטחים פתוחים, ולא יורטו על פי שיקול דעתם של צוות מפקדי מרכז ניהול היירוטים". 

"אני, מפקד הסוללה שהתחלתי את תפקידי לפני 24 שעות, גאה ושמח לראות את נחישות הלוחמים והחיילים אשר במשמרתם הגנו על תושבי מדינת ישראל בנחישות, אומץ לב ותושייה. אני מאחל לכם שבוע שקט, אנחנו כאן בשבילכם, שומרים עליכם".


כזכור, אמש הסכים הג'יהאד האיסלאמי להפסקת אש. המועצה האזורית אשכול מסרה לתושבים כי הוסרה ההנחיה להימצא בסמיכות למרחבים מוגנים. כמו כן, דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור ברצועת עזה. בין היעדים שהותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה ומפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה למתקפת הרקטות שמוביל הארגון משעות הלילה לעבר יישובי הדרום.