אחרי שהוניגמן לא שרדה את החורף האחרון: האם משרדי האוצר והכלכלה מפנים את הצרכנים והצרכניות בישראל לרכוש ביגוד בחו"ל במקום לעודד אופנה מקומית? רמי שביט, בעל השליטה במשביר לצרכן, הסביר כי "אנחנו מתמודדים עם רגולציה גבוהה במשק הישראלי מול אתרי האינטרנט שמוכרים את מוצרינו ללא מע"מ. אנחנו צריכים להתמודד עם הממשלה לתקן את האפליה הזו. הבעיה האמיתית היא עלות שכר העבודה ואנחנו נדרשים לפתרון. הפתרון לא צריך להיות שאנשים ישלמו יותר על המוצרים".



דניאל אלחרר, המייצג את היצרניים המקומיים, הגיב בזעם כי "בכל העולם יש מכסי הגנה שמגנה על הייצור. רמי שכח לציין שבזמנו הם ישבו עם שר הכלכלה והבטיחו שבתמורה להורדת מכסי המגן הם ייצרו עוד בארץ. בשנת 2012 התמודדתי בבג"ץ עם אותם יבואנים על מכסי המגן שירדו לאפס, זה היה עוד לפני מה שעשו באינטרנט. הסיבה ששר האוצר עומד על הרגליים האחוריות ושאנחנו משלמים על הקניות באינטרנט היא כי במשך עשרים שנים החבר'ה האלה דפקו מחירים פי עשר ממה שהיו צריכים".



"כעת, קשה לי להסביר לאוצר למה אין מע"מ על אינטרנט. אותי מחקו במשך עשרים שנה. כולם מוזמנים לדרום תל אביב לראות איך נראה יצרן. אם אמזון יודע לשלם 33% מכס הגנה ולהיות הגוף הכי גדול בארצות הברית, גם אנחנו יכולים. אפשר לעשות אתר נוח, לתת מחירים לכל נפש ולעשות לכולם בית ספר. מכס הגנה הוא המינימום נגד השתלטות סין".





רמי שביט ציין כי "אין ייצור בישראל. אין אף יצרן שמייצג בישראל. כל הייצור מתקיים בשטחים או בחו"ל. אין אף יצרן במדינת ישראל שמייצר את המוצר. את הבדים קונים בטורקיה ותופרים בשטחים. עם ישראל ונשות ישראל לא צריכות לשלם יותר בגלל כמה סוחרים בתל אביב שטוענים שהם מייצרים משהו. המכס לא יהיה, שר האוצר ושר הכלכלה התחייבו לא לזגזג ולהוריד את המיסים ואת יוקר המחייה".



בהמשך השיחה, שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) הצטרף והגיב לדברים: "בהחלט מדובר בסוגיה מורכבת שבחנו מספר חודשים. אנחנו צריכים לקבל החלטה אחראית כדי הביא לאיזון לטובת המלחמה ביוקר המחיה ומצד שני לשמור על תעשייה כחול לבן ועל העובד הישראלי. למכס אין שום מטרה להעשיר את קופת המדינה, מטרתו להגן על העסקים ושהעובדים לא ילכו הביתה. בסופו של דבר לנו יש אחריות גם לעובדים הישראלים ולמשפחות הישראליות".



לדבריו, "בדקנו את הענפים, במרבית המקומות אין ייצור בישראל. במקומות שבהם אין ייצור בישראל, המכס ישאר אפס. תמיד יהיה מסחר במדינת ישראל. אנחנו מדברים על היקף נמוך מאוד, כשב-90% מהמוצרים המכס יהיה אפס. לא ייתכן שמצד אחד כל מדינה תדאג לעובדים ואנחנו לא. עלינו למצוא את נקודת האיזון. לבטל רגולציה ולהוריד מיסים".



על הטענה הנוגעת לעליית מחירי המזון הסביר כי "אני במקצועי רואה חשבון ואוהב להתעסק עם המספרים. על פי נתוני ה-OECD מחירי המזון דווקא ירדו. אנחנו פותחים את השוק לייבוא מקביל, תראו מה קורה בשוק הטואלטיקה. נכנסים גם מותגים חדשים. לפני החגים חששנו שהמחירים יעלו והמחירים דווקא ירדו. לצרכנים יש כוח, יש אפליקציות להשוואת מוצרים ולא חייבים לקנות את המוצרים הממותגים. בצעו השוואה ותמצאו את הירידה של 8% במוצרים".