מאות תושבי עוטף עזה הפגינו היום (ראשון) בצומת הרחובות קפלן ודרך בגין בתל אביב, סמוך לקריית הממשלה בתל אביב, נגד מדיניות הממשלה, זאת על רקע ההסלמה האחרונה, מטח ירי הרקטות והכרזת הג׳יהאד האיסלאמי על הפסקת אש "מיידית" עם ישראל, בתיווך מצרי. לטענת מארגני ההפגנה, תושבי העוטף נמצאים כבר תקופה ארוכה ב"מלחמת התשה" שתוצאותיה נקבעות לא על ידי ממשלת ישראל, אלא על ידי גורמי הטרור ברצועה. במקביל להפגנה התקיימה בישובי העוטף פגישה, שבמהלכה צפויים התושבים להחליט האם להמשיך להשבית את מערכת החינוך.

בין המפגינים היו גם תלמידות אולפנה. המפגינות קראו "אחים להתעורר, הדרום כולו בוער", "דורשים ביטחון", "רוצים תגובה", "תל אביב להתעורר, הדם שלנו לא הפקר". הם השמיעו את אזעקת "צבע אדום" שהפכה לחלק עצוב משגרת חייהם.

חבר הכנסת חיים ילין (יש עתיד), תושב עוטף עזה, אמר בהפגנה כי "אני נמצא כאן היום כתושב. תושב מודאג שהגיע לחזק ולתמוך במחאה שהחלה להתגבש לפני כמה חודשים כאשר טרור השריפות החל. המחאה הזאת לא פוליטית ונמצאים כאן אנשים מכל המפלגות, מכל הקצוות. היום יש כאן רק מפלגה אחת, מפלגת כחול לבן. תושבים שרוצים דבר אחד ברור - שהממשלה הזאת תחליט איך היא שומרת על ביטחונם".


 


אתמול זעמו תושבי האזור על ההתפתחויות האחרונות. ילין אמר כי "פעם זה ברקים שהפעילו את הירי, אחר כך ארגון סורר שהחמאס לא מכיר בו ועכשיו איראן וסוריה. ראש הממשלה, אמרת במשך עשר שנים שחמאס האחראי הבלעדי למה שמתרחש ברצועת עזה, אז מה קרה שפתאום ארגון הטרור הפך לחבר שאתם מגנים עליו ככה? פעם נוספת ארגוני הטרור מכתיבים לנו את המדיניות ומחליטים מתי הפסקת האש".

טום אורן-דננברג, תושב נחל עוז, אמר בציניות: "אז ככה הסתיים לו עוד לילה לבן בממ״ד... עכשיו בטח תיכנס לתוקפה עוד איזו הפסקת אש, או משוואת שקט יענה בשקט, או שקר כלשהו אחר. הרי מי שבאמת מחליט מתי מתחילים ומתי מסיימים הם החמאס והג'יהאד האיסלאמי".

כזכור, לפני כיממה יירטה מערכת כיפת ברזל רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטחי עוטף עזה. באירוע המדובר לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כשעתיים מאוחר יותר, זוהו חמישה שיגורים לעבר שדרות והמועצה האזוריות שער הנגב. ארבעה מהם יורטו ע״י לוחמי כיפת ברזל.  
 
שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים הערכת מצב בקריה בתל אביב, בהשתתפות הרמטכ"ל, בכירי הצבא ובכירי מערכת הביטחון. בהודעת ארגון הג׳יהאד האיסלאמי, שנטל אחריות על השיגורים, נכתב כי "על האויב לדעת שאנחנו יכולים להרחיב את מעגל התגובה". רצף האירועים התרחש אחרי לילה לא שקט שעבר על תושבי עוטף עזה, כאשר החל מחצות ועד שעות הבוקר אתמול נשמעו מספר אזעקות צבע אדום.