ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז תל אביב במשטרה, הועמד לדין משמעתי לפני כחודשיים, זאת לאחר שעל פי החשד הפקיר את נשקו למשך מספר דקות. האירוע, יש לציין, הסתיים ללא נפגעים וללא גניבת הנשק. בעקבות חשיפת ערוץ עשר, נודע למעריב כי לפני מספר חודשים, באירוע שפרטיו טרם נחשפו, השאיר ניצב ביתן את נשקו האישי ללא השגחה. הוא עזב את המקום בו שהה, ודקות אחדות לאחר מכן, כשהתברר לו כי ששכח את הנשק, הוא הושב אליו.

במשטרה החליטו שלא להבליג על האירוע, וכמצופה מכל שוטר ועל פי דין, ניצב ביתן הועמד לדין משמעתי, שם הוחלט להשית עליו את העונש הרגיל הקבוע בפקודת המשטרה.
גורמים בכירים במשטרה אישרו את הפרטים וציינו כי ביתן נשפט על פי פקודת המשטרה, אולם סירבו להוסיף בעניין. נציין כי ניצב ביתן הוא אחד משלושת המועמדים לתפקיד המפכ"ל הבא. לא מן הנמנע כי האירוע המצער יהיה בעוכריו של ניצב ביתן, לפחות בכל הקשור למינויו לתפקיד השוטר מספר אחד. המועמדים המובילים לתפקיד הם ניצב יורם הלוי וניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי.
 
כזכור, לפני כשבועיים וחצי נפגש השר לביטחון פנים גלעד ארדן עם ביתן, זאת לאחר שקבע כי המפכ"ל הבא של המשטרה ימונה מתוך הארגון, בניגוד למפכ"ל הנוכחי רוני אלשיך. בפגישה עם ארדן, הציג ביתן את חזונו ותוכניתו במידה וימונה לתפקיד, והציב יעדים לשלוש השנים הבאות. ארדן, יש לציין, נפגש גם עם שני המועמדים האחרים, וטרם התקבלה החלטה בנושא. 

אלשיך התייחס לתהליך כבר בתחילת חודש ספטמבר שעבר, ואמר כי יש לקבוע את זהות מחליפו בהקדם. בנאום שנשא באוניברסיטת בר אילן אמר אלשיך כי זה "לא בריא שהמשטרה לא יודעת מי יהיה המפכ"ל הבא", תוך שהוא מציין את העובדה שהוא הגיע לאחר תקופה של כחצי שנה למשטרה מבלי שהיה מפכ"ל, והוסיף כי תהליך החפיפה שהוא עבר היה כחודש וחצי, זמן קצר מדי לצערו.