מחדל חמור או תקלה שלא ניתן היה לחזות? מנכ"ל חברת התעופה "ליון אייר", שמטוסה התרסק הבוקר (שני) באינדונזיה, אמר כי המטוס סבל מבעיה טכנית בטיסה קודמת, אך היא נפתרה בהתאם לנוהל. הוא סירב לומר מה היה טיבה של אותה בעיה. על המטוס, מדגם בואינג 737 Max 8, היו 189 נוסעים ואנשי צוות. על פי הרשויות באינדונזיה, הקשר עם המטוס אבד 13 דקות לאחר המראתה מנמל התעופה בבירה ג'קרטה בשעה 6:20 בבוקר (שעון מקומי).

מוקדם יותר אמר המנכ"ל כי "אנחנו עדיין לא מעזים לומר מה העובדות, או מה לא. "אנחנו גם מבולבלים לגבי סיבת ההתרסקות משום שזה היה מטוס חדש". לדברי החברה, המטוס החל לפעול רק בחודש אוגוסט, והיה כשיר לטיסה. הטייס וטייס המשנה צברו ביחד 11 אלף שעות טיסה. לדבריו, כרגע אין ככוונה להשבית את יתר המטוסים מאותו דגם - 11 במספר.

במשך דקות ארוכות לא היה ידוע מה עלה בגורל הטיסה, אולם דובר רשות התעופה האינדונזית אמר כי המטוס ביקש לחזור לנמל, דקות ספורות לפני שאבד עמו הקשר. "הבקרה אישרה זאת, אבל אז אבד הקשר", אמר.





מטוס של חברת Lion Air. צילום: רויטרס
מטוס של חברת Lion Air. צילום: רויטרס



"אנחנו לא יודעים אם יש ניצולים", אמר מנהל הסוכנות לאיתור וחילוץ, מוחמד סיאוגי במסיבת עיתונאים, והוסיף שהמטוס של שלח אות מצוקה. "אנחנו מקווים ומתפללים, אבל לא יכולים לאשר", אמר. 
 
שברי המטוס שהתרסק. צילום: רויטרס
שברי המטוס שהתרסק. צילום: רויטרס
במקום ההתרסקות בים נמצאו אוזניות ואפודי הצלה, בעומק של כ-30 מטרים. "הספינות שלנו כבר שם, המסוק שלנו באוויר מעל הזירה, על מנת לסייע. אנחנו מנסים לצלול כדי למצוא את המטוס". על פי הרשויות, לפחות 23 אנשי ממשל היו על המטוס.
המנכ"ל סירייט אמר כי "אנחנו עדיין לא מעזים לומר מה העובדות, או מה לא. "אנחנו גם מבולבלים לגבי סיבת ההתרסקות משום שזה היה מטוס חדש". לדברי החברה, המטוס החל לפעול רק בחודש אוגוסט, והיה כשיר לטיסה. הטייס וטייס המשנה צברו ביחד 11 אלף שעות טיסה.