אראל סג"ל חשף הבוקר (שני) בתוכניתו ב-103fm כי נציגות שירות המדינה תחקור את העברת הכספים מקרן ורקסנר לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, זאת בעקבות הפרסום בתכניתו לפיו הקרן הפילנתרופית, שמממנת תארים אקדמיים לבכירי השירות הציבורי בישראל באוניברסיטת הארוורד, העבירה לו סכום של מיליון דולר תמורת מחקר. 
 
ראוי להסביר כי באותה תקופה, כזכור, היה ברק ארבע שנים אחרי תום כהונתו כראש ממשלה, ולא החזיק בתפקיד ציבורי כלשהו בכנסת או בממשלה. אם אכן הועבר תשלום כזה לברק כתמורה לעבודה שעשה עבור הקרן, הרי שהיה עליו לדווח על התקבול לשלטונות המס.
 


"שואלים אותי מה קרה לסיפור על קרן וקסנר ואהוד ברק. אתם חושבים ששכחתי ממנו?", תהה סג"ל בפתח דבריו. "לאלו שלא זוכרים, קרן וקסנר ממנת מלגות לתואר שני לבכירי המגזר הציבורי והביטחוני בישראל. היא קרן חשובה שעושה דברים חשובים. בשבוע שעבר חשפנו, בעקבות חשיפה לפני שנתיים, שבשנת 2006 אהוד ברק קיבל 800 אלף שקלים לצורך מחקר ללא פירוט בהיותו אזרח פרטי, שהתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה".

"ב-2004", הוסיף סג"ל, "ברק קיבל מיליון דולר, ובהמשך פורסם שקרן אחרת של וקסנר העניקה לו בשנת 2005 עוד חצי מיליון דולר. סך הכל 2.3 מיליון דולר. ברק לא הגיב לנו, אלא לערוץ עשר בהודעה ארוכה בה הוא מטנף את נתניהו. השאלה היחידה שלא השיב עליה היא על מה היה המחקר שביצע, ובעבורו קיבל 2.3 מיליון דולר".
 

"יש לי בשורות", הצהיר העיתונאי, "גורם בכיר בנציגות שירות המדינה מסר לי שיתבצע תחקיר בנושא אהוד ברק ומתן הכסף של הקרן. בודקים את קרן המלגות לאישיות פוליטית כמו אהוד ברק, וגם את עצם ההתקשרות עם מדינת ישראל. אני מקווה שיהיו תשובות כמה שיותר מהר".