לטפס על הר יכול להיות דבר מאוד כיפי למי שאוהב ספורט אתגרי, כשהשיא הוא כמובן להגיע לראש ההר. שם, בפסגה, אנשים צפויים למצוא מטיילים אחרים, חיות בר, או כפי שקרה למטייל פולני - הם עלולים למצוא שם דברים שלא בהכרח שייכים לשם. כשוויצ'ק יבטצ'ינסקי הגיע לפסגת ההר הגבוה ביותר במדינתו, הוא היה בהלם מוחלט לראות שם לא אחר מחתול בית שמנמן, שפשוט ישב שם ונהנה מהנוף.



הוא העלה לפייסבוק פוסט עם סרטון ותמונה של החתול, כשהוא תוהה מה עשה שם בעל החיים המבוית בגובה של כ-2,500 מטרים מעל פני הקרקע. ההר עליו טיפס יבטצ'ינסקי הוא הר ריסי, שהוא חלק מרכס הרי הטאטרה הממוקמים בגבולות פולין וסלובקיה. להר שלוש פסגות, כשויבטצ'ינסקי טיפס על הפסגה הצפון מערבית, שהיא הגבוהה ביותר בפולין (שתי הפסגות האחרות נמצאות בתחומי סלובקיה).


 



יבטצ'ינסקי כתב בפוסט הפייסבוק שלו שהחתול נראה רגוע למדי ולא מוטרד מהגובה בו הוא נמצא. מהסרטון גם אפשר לראות שיש מי שמאכיל את החתול (אולי קצת יותר מידי).  לאחר ארוחת צהריים, הוא הסביר, החתול אף התקרב אליו אך לא התרשם מסנדוויץ' הגבינה שלו.

נכון לעכשיו לא ברור איך החתול הגיע לראש ההר, אך ישנן מספר אפשרויות, כשהאחת היא שזהו חתול רחוב שהלך בעקבות תיירים כדי לחפש אוכל. אופציה אפשרית נוספת היא שמדובר בחתול בר אירופאי, שדומה במראו לחתול בית. שתי האופציות נראות סבירות, אם כי חתולי בר לרוב הם גדולים יותר מהחתול הביתי.
 


חתול בר אירופאי. דומה ?