במדינות רבות בעולם כבר הוציאו את קרקסי החיות אל מחוץ לחוק, בטענה שאלו מהווים התאכזרות לבעלי חיים וכן מסכנים את האנשים בקהל ואת העובדים. לעומתן, אלו שעדיין לא השכילו לעשות זאת נאלצות להתמודד עם תקיפות של אנשים בידי בעלי החיים המופיעים. ברוב המקרים, שכבעל החיים תוקף, הוא מומת או מועבר לחיות את שארית חייו בשבי.


במדינות כמו רוסיה למשל, שעדיין מאשרות להשתמש בחיות בקרקסים, מקרים כאלו הם כמעט עניין שבשגרה. לאחרונה דווח בכלי התקשורת המקומיים על ילדה בת ארבע שהותקפה בידי לביאה בקרקס, בעיר קרסנודאר שבדרום רוסיה. בתיעוד מהאירוע המחריד, אפשר לראות את הלביאה משתחררת מאחיזת המאמן, רצה אל הילדה, שידוע ששמה קסניה, וגוררת אותה לתוך זירת הקרקס. 

"עד ראיה סיפר שאימה של הילדה הרשתה לה להתקרב אל לגדר הבטיחות ולנופף בדגל, והלביאה מיד הגיבה על ידי כך שרצה לעברה, נעצה את שיניה בראשה וגררה אותה לזירת הקרקס", סיפרה ולנטינה פבלובה, שהייתה בצוות שטיפל בילדה בבית החולים לכלי תקשורת מקומי. "לבסוף צוות הקרקס הצליח להציל אותה ולמשוך את הלביאה הצידה". על פי החשד, הלביאה הצליחה להגיע אל הילדה דרך חור שהיה בגדר הבטיחות.

קסניה הובהלה לבית חולים מקומי עם פציעות בפניה, צווארה וחזה. רופאיה סבורים שהיא תשרוד, אך טוענים שהיא עלולה להישאר עם צלקות על פניה וגופה. "יש פציעת נשיכה על פניה שמגיעה מהסנטר עד לאוזן. מצבה יציב כעת ואין סכנה לחייה, אבל היא עדיין בטיפול נפרץ", הסבירה פבלובה. נכון לעכשיו, גורמים בכירים פתחו בחקירת האירוע, אבל טרם נמסרו על כך פרטים נוספים. כמו כן, לא ידוע עדיין האם הלביאה תורדם או תועבר לגן חיות.