שלב ההוכחות בהליך המשפטי בתביעתו של יונה וינברג, פדופיל מורשע אשר הוגדר על ידי רשויות החוק בארצות הברית כמי שנמצא "בדרגת הסיכון הגבוהה ביותר", נגד הרב יעקב הורוביץ, רב חרדי ממונסי הלוחם בפדופילים, נערך בסוף השבוע האחרון בבית משפט השלום בירושלים. 

וינברג הואשם בארצות הברית בשבעה אישומים שונים בפגיעה בנערים
הרב ינקי הורוביץ בבית המשפט
בני 13, בזמן ששימש מדריך בר מצווה, ריצה את עונשו ובשנת 2014 עלה לארץ. לאחר שהתיישב בשכונת הר נוף, פתח הרב הורוביץ בקמפיין נרחב המזהיר מפני וינברג ופרסם לכולם כי הוא פדופיל ומסוכן כמו מחבל. בעקבות זאת, החליט וינברג לתבוע את הורוביץ תביעת דיבה בסך 200 אלף שקלים.
וינברג טען כעת כי באחד המקרים בהם הורשע, הנער הוא זה שניסה ליזום את המגע ואילו הוא מצידו לא נגע בו כלל. חרף כך, בית המשפט בניו-יורק קבע שהוא כן נגע בו. 

במהלך הדיון בבית המשפט בירושלים התעמתו שני הצדדים פנים מול פנים, תוך שפרקליטו של הרב, עו״ד יצחק בם, מקיים חקירה נגדית מול ויינברג. בם מנה בפני ויינברג את האישומים השונים הנוגעים בנערים השונים שבעניינם הורשע. "מה היה הרקע להיכרות שלך?" שאל בם על שני מקרים של נערים בעניינם הורשע ויינברג. בשני המקרים הודה ויינברג כי היה מדובר למעשה בנערים שהיו "לקוחות שלו" בכובעו כמדריך בר מצווה. באחד המקרים אף ציין ויינברג כי שימש "פסיכו תרפיסט, לפגוש אותי עלה יותר מ-150$".
יחד עם זאת, ויינברג דבק בהכחשתו, ובשני המקרים אודותם נשאל, טען כי בעצם הנערים היוו מקור הבעיה. באחד מהם, כאמור, אף טען כי הנער הוא זה שיזם את המגע. "היה נכנס לשירותים בבית הספר והוא היה מתחבא לילדים שהיו נכנסים והוא שכנע אותם לעשות איתו מעשים... הוא היה גם פוגע בילדים בבית הספר שלו... אני אמרתי שהוא ניסה לגעת בי". במקרה נוסף טען ויינברג על הנער כי הוא "היה בלחץ בבית והאבא היה מרביץ לילדים... וגם היה פחד בבית ויש לו עניין של התמכרות, גם לסמים. הוא היה מסתובב בשירותים בישיבה ועושה מעשים עם הילדים שם ולא היה נכנס לכיתה. היה גם בעיות של קשב וריכוז ואמא שלו ידעה שיש לי יכולת לטפל בילדים האלה בעבודה שלי. היא חשבה שאני אוכל לעזור לו". במקרה זה טען ויינברג כי כל הפגישות בוצעו במקום פומבי והכחיש את טענות הנער.
הרב הורוביץ אמר בדיון כי "באמריקה, אם יש עבריין, המשטרה מודיעה לקהילה כל פעם שהוא עובר. כאן אין שיטה כזו ולכן כאשר התובע עבר לגור במקום אחר אני הייתי צריך להודיע לקהילה".
באופן תקדימי, עשרות תומכים חרדים הגיעו למקום כדי להפגין את תמיכתם ברב הורביץ שהינו מהקולות הבולטים במאבק בפדופיליה בקרב המגזר החרדי בארה"ב ובישראל. במהלך המשפט הודה ויינברג בעובדה כי הואשם, הורשע ונכלא בארה"ב אך המשיך להכחיש את ההאשמות המקוריות נגדו. 
הרב הורביץ ציין לאחר המשפט את האבסורד שנוצר בישראל, לדבריו, "ישראל היא גן עדן לפדופילים. כל עבריין מורשע מארה"ב יכול לעלות לישראל ללא כל אבחנה, לקבל סל קליטה מלא, גם כאשר הוא מהווה סיכון עצום לילדים קטנים. במדינות אחרות מחובתן של הרשויות לדווח לציבור על כל אדם שמסוכן לילדים, ואילו פה בישראל, לא רק שאין שום דיווח מסודר כזה, אלא מתנהלת תביעת דיבה נגד מי שדואג לציבור ומציג עובדות חד משמעויות בנוגע לפדופיל מורשע".
ויינברג שעלה לישראל בשנת 2014, לאחר שהורשע בעבירות מין בילדים, ריצה עונש מאסר בכלא והוגדר על ידי רשויות החוק בארה"ב כעבריין מין ברמת סיכון הגבוהה ביותר הקיימת בעבירות בתחום זה. במהלך המשפט טען הורוביץ כי לאחר שחרורו של ויינברג מהכלא, הוא שוב פגע מינית בילדים, וכאשר הבין שהחבל סביבו מתהדק, ברח ועלה לישראל. בחודש מרץ השנה, רשויות החוק במדינת ניו יורק הכריזו עליו כעבריין מין מבוקש.