פריצת דרך בפיוס הפנים פלסטיני? לאחר הניסיונות הרבים בהובלת מצרים לפיוס בין חמאס לרשות הפלסטינית, התפרסם היום (חמישי) בגל"צ כי המתווה המצרי שגובש הוא "פיוס מדורג". על פי הדיווח, הרשות הפלסטינית תקבל בהתחלה אחריות אזרחית על הרצועה ומשרדי הממשלה, ובהמשך תקבל לידיה את האחריות על המשטרה ומעברי הגבול. 



בסופו ההליך, בעוד כמה שנים, תקבל הרשות הפלסטינית לידיה גם את השליטה בזרוע הצבאית של חמאס, דרישה אותה הציב יו"ר הרשת הפלסטינית אבו מאזן כתנאי הכרחי לפיוס פנים פלסטיני, בטענה כי אינו מתכוון לשלוט ברצועת עזה כל עוד יישארו בה מיליציות צבאיות. 



ההצעה המצרית, הכוללת ערבויות לביצוע ופירוט של לוחות הזמנים, גובשה סופית בין מצרים לחמאס במהלך השבועיים האחרונים. הגורמים מחכים כעת לתגובתו של יו"ר הרשות. 

ראש התיק הפלסטיני במודיעין המצרי, גנרל אחמד עבד אל-חאלק, הוביל את המגעים. ביחד עם אנשיו, ביקר אל-חאלק בעזה, ברמאללה ובישראל ארבע פעמים בשבועיים האחרונים. 

סינוואר והנייה. בדרך לפיוס עם הרשות? צילום: רויטרס


כזכור, המשלחת המצרית נכחה ברצועת עזה גם במהלך ההסלמה האחרונה בדרום, במהלכה נורו רקטות לעבר שטח ישראל וצה"ל תקף בתגובה ברצועה. המשלחת נועדה בין היתר עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה וסגנו חליל אל-חיה, והיו בה בנוסף לעבד אל-חאלק גם ראש המודיעין המצרי גנרל איימן בדיע והמאם אבו זיד.

בתחילת חודש אוקטובר דווח כי אבו מאזן הטיל אולטימטום חדש על חמאס להעביר אליו עד סוף חודש אוקטובר את השליטה ברצועת עזה. אם ארגון הטרור יסרב לדרישה, אבו מאזן מתכוון לממש סנקציות על הרצועה, כך לפי גורם בלשכתו. מנגד, בחמאס אמרו כי על המודיעין המצרי להפעיל לחץ על אבו מאזן כדי שיתגמש.