ד"ר עליזה בלוך, ראש העיר החדשה של בית שמש, הפתיעה רבים כשהצליחה להיבחר על אף הרוב החרדי בעיר. בשיחה חברי הקבינט של 103FM סיפרה בלוך בהתרגשות על המינוי והודתה לקולות החיילים שהטו את הכף. לדבריה, "אנחנו עוד לא הלכנו לישון, אנחנו ערים מהלילה. 950 חיילים אמרו את דברם וזה בהחלט מרגש לגלות שקיבלתי מהם 90% מהקולות".



"רוב האנשים התייחסו בתחילת המסע לזה שאני אישה, אבל עבדנו מספיק קשה והצורך היה אמיתי", אמרה בלוך. "יצאנו ללא מפלגה תומכת וללא תקציב, בניגוד לכל המקובל, והתברר שיש כמה אלפי חרדים שהצביעו לי".



באשר לקושי הצפוי בניהול העיר המורכבת והמפולגת, הודתה בלוך כי "זה יהיה מאתגר. האתגרים שיש בבית שמש הם הדיור, התעסוקה ומצב הנוער, אך אני חושבת שהתושבים קמו היום לתקווה חדשה".





רוני דניאל, לעומתה, היה סקפטי באשר לאפשרות של שינוי בעיר. לדבריו, "במקום בו תולים תמונה של אישה ברחוב ואחרים יבואו ויקרעו אותה, ובעיר בה מתנפלים על אישה בלבוש לא צנוע, איך מיישרים מקום שכזה? זה נשמע לי כמו משימה בלתי אפשרית והזמנה לחיכוכים יום יומיים בעיר".



ד"ר בלוך השיבה כי "זו השאלה המתבקשת בכל ראיון על בית שמש, אך בעיר יש כ-122 אלף תושבים מגוונים מאוד. רובם רוצים לחיות בטוב ובשקט ורוצים פרנסה ותשתיות. יש גם מיעוט שעסוק בשאלה ששאלת ואני חושבת שצריך לטפל בו דרך הצבת גבולות וחוקים. הרוב המוחלט של תושבי בית שמש מחפש משהו אחר. אני אעסוק ראשית כל בטוב המשותף שהתושבים מחפשים. זה מה שהקמפיין שלי אמר לאורך כל הדרך. במטה שלי היו המוני פעילים חרדים שנלחמו למען הרעיון שאהיה ראש העיר ודחפו למהפך. זו הבשורה האמיתית".



כשנשאלה אם ראש העיר הקודם, משה אבוטבול, הוא זה שאפשר לאווירה התוקפנית להתקיים בעיר, השיבה כי "אני חושבת שלא הוא יצר אותה, אך אני לא יודעת להגיד זאת באופן נחרץ. ראינו לאן המנהיגות המוכרת הובילה אותנו. הציבור בישראל מחכה למנהיגות שתדבר איתו בשפה אחרת. בית שמש מחפשת מנהיגות שתייצר אווירה חיובית".



"התושבים אמרו מה שהם רוצים ועל המנהיגות לאפשר לכל תושב לחיות את חייו כפי שהוא מבין אותם כל עוד הוא לא פוגע באף אחד אחר. רוב התושבים צריכים להיות מרוצים ולקבל את מה שמגיע, להם לא בגלל שהם מקורבים או כי יש להם נבחר בעירייה, אלא כי באמת מגיע להם. כך השיח ישתנה".