הנהג הפוגע בתאונה הקטלנית בכביש 90, בה קיפחו את חייהם שמונה בני משפחת עטר, נלקח היום (חמישי) על ידי חוקרי המשטרה לזירת האירוע לנוכח טענתו כי הוא סונוור על ידי השמש בעת שביצע עקיפה. אך לפני שהספיק לשחזר את האירוע, טען הנהג כי הוא חש ברע ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
ברכבו של הנהג נמצאו חומרים החשודים כסמים מסוג מריחואנה ובמשטרה מעריכים כי הוא נהג תחת השפעתם וביצע סטייה בנסיעה שלו לצורך ביצוע עקיפה תוך כדי סיכון רכבים אחרים ובכך גרם לתאונה. במשטרה עדיין ממתינים לתוצאות בדיקת המעבדה בנוגע לחומר שנמצא ברכבו לאחר התאונה

גורמים במשטרה אמרו כי הנהג נלקח לזירה כחלק מפעולות החקירה. במצב שכזה הגעתו לזירה היא בעצם פעולת שיחזור האירוע ותיעוד מצולם של עדותו בזירה.

זירת התאונה. צילום: דוברות הכבאות


מעצרו של הנהג הוארך אתמול בשישה ימים, לאחר שבית המשפט דחה את בקשת המשטרה למעצר ארוך יותר. אשתו ובתו של הנהג היו איתו ברכב ונפצעו באורח בינוני. שלשום, לאחר שטופל בבית החולים, עצרה המשטרה את הנהג בחשד להריגה. על פי עדויות מזירת התאונה, הנהג אמר לכוחות ההצלה שהגיעו למקום: “הרגתי אותם, אני לא נוהג יותר בחיים”. החובשת הבכירה במד”א שרה ישראלי סיפרה כי הנהג היה “מבולבל וסהרורי” לאחר התאונה והביע דאגה למשפחתו.
 
בבית המשפט אישר השופט צבי פורר כי הנהג הפוגע, שנסע בטויוטה לנדקרוזר בכביש 90, “ביצע עקיפה בדרך לא פנויה, התנגש ברכב מסחרי שהגיע מולו וכתוצאה מן התאונה נהרגו שמונת יושבי הרכב, משפחה שלמה”.