תינוקת בת שנה וחצי עם חצבת פונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים, תוך ביצוע פעולות החייאה, כשהיא ללא דופק וללא נשימה. ניסיונות ההחייאה נמשכו בבית החולים, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותה. שניים מאחיה של התינוקת שנפטרה, פיתחו גם הם חום ותסמיני חצבת. על פי גורמי הבריאות, התינוקת לא הייתה מחוסנת נגד המחלה.



עד כה אובחנו 1,287 חולי חצבת כאשר 753 מהחולים אובחנו בירושלים, 213 בצפת, 89 בפתח תקווה, 84 בתל אביב, 28 בעכו וברמלה, 19 בעפולה, 17 בחיפה, 15 ברחובות, 14 בבאר שבע, 11 בשרון, תשעה בחדרה, שלושה באשקלון ובכנרת ואחד בנצרת. למעלה מ-600 מהחולים אובחנו במהלך חודש אוקטובר. 



דוקטור ספי מנדלוביץ סמנכ"ל במרכז הרפואי שערי צדק ומומחה ברפואת ילדים סיפר על המקרה: "קיבלנו הודעה ממוקד מגן דוד אדום שהם נמצאים בדרכם אלינו עם תינוקת כבת שנה וחצי שנמצאה ללא דופק וללא נשימה במהלך פעולות החייאה. עם הגעתה לבית החולים, המשכנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, אך לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה. ככל הנראה קיים חשד שהילדה סבלה מחצבת. משתתפים בצער המשפחה".



ח״כ מירב בן ארי (כולנו) חברת ועדת הבריאות ויוזמת הצעת חוק החיסונים בתגובה למות התינוקת ממחלת החצבת אמרה כי "זהו מקרה קשה וטראגי שיכול היה להימנע אם ההורים היו דואגים לחסן את בתם בזמן. מוות מיותר של פעוטה שכל החיים היו לפניה. הצעת החוק שלי בנושא ממתינה להחלטת משרד הבריאות ותעלה בשבועות הקרובים לוועדת השרים. אין מנוס מחקיקה בעניין ובהקדם האפשרי. בנוסף, פניתי ליו"ר הוועדה וביקשתי לקיים דיון בהול בנושא. אני קוראת לכל ההורים לחסן את ילדיהם ולמנוע מקרים קשים כאלו בעתיד".
 
חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) התייחסה למקרה ומסרה כי: "נשבר הלב לשמוע על פטירתה של התינוקת  כתוצאה מחצבת. כיון שמדובר בקהילה מסוגרת במיוחד קשה לדעת אם לא חיסנו כתוצאה מאמונה דתית או בשל בעיית נגישות אבל כך או כך מדובר בתוצאה קשה ביותר. מאז 2004 לא נפטר אף אדם בישראל כתוצאה מחצבת, ו מזה זמן רב אני מתריעה, מול סגן שר הבריאות המנכ"ל משרד הבריאות וממונה בריאות הציבור, על כך שחובה לערוך קמפיין התחסנות לאומי, לצד ותמריצים שליליים שיעודדו התחסנות, וגם מבצע בתוך השכונות ״שסומנו״ כבר כבעייתיות במיוחד למבצע חיסון קהילתי בהול. אם איננו כבר בעיצומה של מגיפה לפי הגדרת ארגון הבריאות העולמי, אנחנו ודאי בפיתחה".
מוקדם יותר החודש, אב לפג שמאושפז בפגייה באותו בית החולים אובחן לאחר ביקורו כחולה בחצבת, כך נמסר מבית החולים. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הוחלט לתת טיפול מניעתי לכל הפגים ששהו בפגייה בעת ביקורו. בית החולים הדגיש כי נכון לעכשיו, אין ממצאים שמעידים על הידבקות בקרב הפגים שנחשפו, וכי מדובר בטיפול מניעתי בלבד.
גבר שביקר במרכז הרפואי זיו בתחילת החודש אובחן כחולה בחצבת. על מנת למנוע הידבקות במחלה, חוסנו האנשים שהיו איתו במגע וכן אנשים נוספים שבאו עימו במגע עודכנו והופנו ללשכת הבריאות לבחינת הצורך בחיסון.