שרת המשפטים איילת שקד אמרה היום (רביעי) ב-103FM כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מנסה לגרור את ישראל לכיבוש רצועת עזה מידי חמאס. בראיון לתוכניתם של בן כספית ורוני בר-און השרה שקד התייחסה גם להתפתחויות בפרשת רצח תאיר ראדה ז"ל ואמרה: "נהפוך כל אבן כדי להגיע לחקר האמת".

שקד אמרה על ההסדרה מול עזה כי "זה תהליך ארוך ואני לא בטוחה שנצלח אותו. חמאס פועל לפי סבבי האלימות בגדר. אלו לא ילדים - אלו מחבלים שחותכים את הגדר. חמאס משתמש באוכלוסיה כמגן אנושי. זה פשע מלחמה. הוא מנצל ילדים, אזרחים ונשים למטרותיו הצבאיות. זה כבר לא חדש וזו התוצאה של ההתנתקות שמזכירה לנו לאן פתרונות מסוימים יכולים להוביל אותנו".

"הרבה פעמים לא ניתן להשיב צעדים לאחור, במקרה הזה לעת עתה אנחנו לא רואים תכלית לכיבוש הרצועה", הוסיפה. "ההתנתקות הובילה אותנו למצב אסוני, גם אותנו וגם את האזרחים בעזה. הממשלה שאישרה את ההתנתקות הייתה ממשלת ליכוד בראשות אריאל שרון והלכה בניגוד לרצון הבוחרים שלה. הכוחות הפוליטיים היו צריכים לעצור את זה בזמן. זו הייתה טעות קשה כי ספגנו טרור לכל עוטף עזה".

 

השרה התייחסה לניהול המשא ומתן עם חמאס, ולהחרמה של הרשות הפלסטינית. "אבו מאזן מנסה לגרור אותנו למלחמה עם חמאס ולגרור את עזה למצב הומניטרי קשה כך שנגיש לו את עזה על מגש של כסף - זה לא הולך לקרות, אנחנו לא הולכים לרקוד לפי החליל שלו", אמרה שקד. "אבו מאזן רוצה שנעשה את העבודה השחורה בשבילו מול חמאס. התיאום הביטחוני שיש עם אבו מאזן טוב לו וטוב לנו. במקביל אבו מאזן נלחם בנו בצורה מדינית בכל זירה אפשרית בעולם. גם חמאס הוא אויב וצריך להכות בו בעוצמה".
 

שרת המשפטים התייחסה גם לבדיקת ה-DNA שנעשתה במסגרת פרשת רצח תאיר ראדה ז"ל. "הפרקליטות תבדוק כל ראייה שיכולה להוביל לחקר האמת.  פרקליט המדינה יבדוק מה שצריך. אני באופן אישי לא מתערבת בחקירות אך אני יכולה לומר שתיבדק כל ראייה", אמרה. על הידיעה שהמדינה תממן את בדיקת השערות שנמצאו על גופה של הילדה שנרצחה ב-2006, אמרה שקד: "יהיה לזה תקציב על מנת להפוך כל אבן כדי להגיע לחקר האמת ולגלות ממצאים חדשים".