עובדי גוגל ברחבי העולם יצאו היום (חמישי) להפגנת מחאה נגד מדיניות הטיפול של החברה בבכירים הנאשמים בהתנהגות מינית בלתי הולמת. ההפגנה, נקבעה לשעה 11:10 בבוקר (שעון מקומי) עבור כל משרד, ותמונות רבות כבר פורסמו בחשבון טוויטר מיוחד שנפתח עבור האירוע. הם כינו את המהלך "נטישה למען שינוי אמיתי".

ההפגנה התארגנה בתגובה לדיווח שפורסם בשבוע שעבר בניו יורק טיימס, וממנו עולה כי שני בכירים בחברה קיבלו עשרות מיליוני דולרים כ"חבילת הטבות", לאחר שעזבו את החברה בעקבות טענות על התנהגות מינית לא נאותה. מנהל שלישי שאוזכר בכתבה הורשה להישאר בחברה, אך התפטר מוקדם יותר השבוע. 
בין היתר נכתב בניו יורק טיימס כי אנדי רובין, מפתח מערכת ההפעלה אנדרואיד, התבקש לעזוב את גוגל בעקבות תלונה על הטרדה מינית שהוגדרה בחברה כ"אמינה" - אך קיבל פיצויים של 90 מיליון דולר. השבוע התפטר ריצ'רד דוול, מנהל בכיר במעבדות גוגל X, בעקבות טענות שהטריד אישה שעברה לאחרונה ריאיון עבודה.
מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, הביע תמיכה בעובדים ומסר: "הודענו אתמול לעובדים שלנו שאנחנו מודעים לפעילויות המתוכננות להיום ושיש להם את את התמיכה המלאה שלנו אם הם רוצים להשתתף. העובדים העלו רעיונות בונים כיצד ניתן לשפר את המדיניות והתהליכים הפנימיים שלנו בעתיד. קיבלנו את הפידבק וכעת אנחנו בודקים כיצד נוכל להפוך את הרעיונות לפעולות".
במייל שנשלח לכל העובדים בחברה הוסיף פיצ'אי: "אני מבין את הכעס והאכזבה שרבים מכם מרגישים. אני מרגיש זאת גם ואני מחוייב לחלוטין להתקדמות בבעיה שקיימת יותר מדי זמן בחברה שלנו, וכן, גם פה בגוגל".
פיצ'אי הגיב לפרסום בניו יורק פוסט ושלח מייל לעובדים בו הסביר כי החברה מוודאת "ברצינות" שמקום העבודה יהיה בטוח ומגן. הוא ציין כי במהלך השנתיים האחרונות "48 עובדים, בהם 13 בכירים, פוטרו בגלל מקרים של הטרדות מיניות, ללא תשלום".