בגלל הקשיים בהריסת בתי מחבלים, שמתגלה כפתרון לא אפקטיבי להשגת הרתעה מול גל הטרור, בבית היהודי יוזמים הצעת חוק חדשה, במטרה להשיג את ההרתעה, כך דווח היום (חמישי) במהדורת "החדשות". ח"כ מוטי יוגב יוזם חוק שיאפשר להעביר משפחות מחבלים לאזור אחר ביו"ש. היום אפשר לעשות את זה רק במצב שהמשפחה נחשבת לבעלת מסוכנות, הבית היהודי רוצים להפוך את הדבר לצעד הרתעתי. על פי יוגב, בכירים בשב"כ אמרו שהדבר יכול להיות אפקטיבי, אך הוא מעורר קשיים הן משפטיים והן פרקטיים. 



לאחר פרסום ההצעה תקף , ח"כ יוגב, את מה שהוא הגדיר כסחבת המשפטית בנוגע לענישת משפחות מחבלים ואמר: ״בגירוש מיידי של משפחת המחבל יש הרתעה. כשההליך המשפטי נמשך שבועות וחודשים, ההרתעה אובדת. החוק מבקש גירוש משפחת מחבל אל מחוץ למקום מושבה בתוך שבעה ימים, ובכך לערער את מצבה בתוך יהודה ושומרון".



שר החינוך נפתלי בנט הוסיף: "את הטרור הפלסטיני צריך לעצור. במציאות הנוכחית השתתפות בפיגועי טרור כנגד יהודים הפכה למשתלמת עבור הפלסטינים ומשפחותיהם, הם מגיעים לרצוח וזוכים בהטבות ומענקים כספיים. המחבל הפלסטיני צריך להבין שאלימות לא תשתלם ומדינת ישראל תבוא עמו חשבון. גירוש המשפחה לאזור אחר יסייע להגברת ההרתעה ולהעברת המסר בציבור הפלסטינית - אפס סובלנות כלפי טרור".