האם ניצחונו של נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונרו יסכן את עתידם של נהר האמזונס ושל יערות הגשם והשבטים שמתגוררים באזור? כך חוששים פעילי איכות הסביבה, שהזהירו כי הנשיא החדש יקדם עסקים חקלאיים על חשבון שמירת "הריאות של כדור הארץ". 

אוניקס לורנזוני, שישמש ראש הסגל של בולסונרו, מסר כי הנשיא הנבחר יאחד בין המשרד לאיכות הסביבה לבין משרד החקלאות, וזאת בהתאם להבטחת הבחירות שלו להקל על פרויקטים לפיתוח. אולם פעילי איכות סביבה הזהירו כי בכך יעניק בולסונרו יד חופשית לבעלי העסקים החקלאיים שתמכו בו בבחירות ואשר מקורבים למשרד החקלאות. 
"ההחלטה ההרסנית הזו תגרום נזק לברזיל ותעביר ללקוחות בחו"ל את הרעיון שכל העסקים החקלאיים בברזיל שורדים הודות להרס היערות", אמרה מרינה סילבה, לשעבר השרה לאיכות הסביבה. "לברזיל יש פוטנציאל להיות מובילה בהתמודדות עם שינויי האקלים, אבל ג'איר בולסונרו צריך להתחייב למדיניות של אפס בירוא יערות במקום להחליש את ההגנות הסביבתיות", הוסיף אסנסיו רודריגז מהסניף הברזילאי של גרינפיס. 

החשש הוא גם שהמדיניות הסביבתית של הממשלה החדשה תביא לפגיעה בשבטי האמזונס שסייעו רבות למאמצים להגן על יערות הגשם, וזאת לאחר שהנשיא הנבחר עצמו הכריז כי הם צריכים להתאים את עצמם או פשוט להיעלם". 
 
"הניצחון של בולסונרו הוא קטסטרופה מוחלטת עבור יערות הגשם של האמזונס ועבור התושבים הילידים והמסורתיים שלהם", אמר כריסטיאן פוירייה, בכיר בארגון אמזון ווטש, שהזהיר מפני הכוונה לסיים את הגדרת תחומי המחיה של השבטים. "יהיו לכך השפעות קיצוניות על הזכויות של הילידים באמזונס, על יכולתם להמשיך ולחיות על פי דרכם ולהמשיך להגן על היערות האלה למען התועלת הקולקטיבית שלנו". 
הנשיא הנבחר הצהיר במהלך הקמפיין כי הוא עשוי ללכת בעקבותיו של הנשיא דונלד טראמפ ולפרוש מאמנת פריז לצמצום פליטת גזי החממה ולמאבק בהתחממות העולמית, וזאת אם יגיע למסקנה שהאמנה פוגעת בזכויות הריבוניות של ברזיל באזור נהר האמזונס.
עם זאת, האמנה עצמה אינה בעלת תוקף מחייב ואינה מיועדת להתערב בחוקים הפנימיים של המדינות החתומות. קרלוס ריטל, מזכ"ל מצפה האקלים של ברזיל, הזהיר: "אם בולסונרו יחליט להתקדם עם ההבטחות שלו נגד הסביבה, שבטי הילידים והאקלים, אזרחי ארצו הם שיהיו הקורבנות הגדולים ביותר". 
"המשמעות של הגדלת בירוא היערות ופליטת גזי החממה היא להשאיר כל אחד מאיתנו ואת כולנו יותר פגיעים לסיכון גובר של אירועי אקלים קיצוניים", אמר.