סערת מינוי המפכ"ל נמשכת: לאחר שאמש נחשפה ההערכה כי המפכ"ל היוצא רוני אלשיך העביר ליועמ"ש לממשלה מסמך במטרה לעכב מינוי שניים משלושת המועמדים למפכ"לות, היום (שישי) קבע מנדלבליט כי לא נמצאה מניעה להתקדם בהליך המינוי של כל אחד מהמועמדים ששמם הוזכר במכתב אותו שלחה המשטרה בפנייה אליו.



גורם המעורה בפרטים מסר כי עם קבלת הפנייה מהיועמ"ש של המשטרה עורכת הדין, תנ"צ איילת אלישר, שבה העלתה פרטים המעלים כשלים לכאורה בבדיקות הפוליגרף שעברו לפחות שניים משלושת המועמדים לתפקיד המפכ"ל, עלה כי "אין מניעה להמשיך בהליך המינוי. משמע כפי שעלה בתחילה, לא היה במכתב של המשטרה אל היועמ"ש פגמים חמורים אלא קטעי רכילויות בלבד שאין בהן כדי למנוע מכל אחד מהשלושה להתמודד לתפקיד המפכ"ל". 



כזכור, אתמול פורסם כי גורמים במשרד לביטחון הפנים מעריכים כי מפכ”ל המשטרה היוצא רב־ניצב רוני אלשיך העביר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסמך ובו ליקויים והערות שעלו מבדיקות הפוליגרף של שניים מתוך שלושת מהמועמדים להחליפו בתפקיד, במטרה לעכב את הליך המינוי. “לא נאריך לאלשיך את הכהונה אפילו לא ביממה אחת, גם אם נצטרף להביא ממלא מקום זמני”, אמרו אותם גורמים.
 

לדבריהם, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן פנה כבר לפני כשבועיים למנדלבליט שיבצע “בדיקה מעמיקה” כהגדרתם על שלושת המועמדים למשרת המפכ”ל, ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז תל אביב, וניצב בדימוס משה (צ’יקו) אדרי, שפיקד בעבר על מחוז ירושלים. זאת בשל דרישתה של הוועדה למינוי בכירים בשירות הציבורי לקבל מהשר ארדן רק שם אחד של מועמד משלו. תוצאות בדיקות הפוליגרף הבעייתיות שנערכו קודם לכן בשב”כ לכמה מהמתמודדים למפכ”לות נחשפו במדורו של העיתונאי קלמן ליבסקינד, ב”מעריב־סופהשבוע” בתחילת ספטמבר השנה.
 
במשטרה הגיבו על הדברים, שדווחו לראשונה במהדורה המרכזית של חברת “החדשות”, והדגישו כי העברת המסמך נעשתה על ידי היועצת המשפטית של המשטרה, תת־ניצב איילת אלישר, בידיעתו של המפכ”ל אלשיך. הם הוסיפו כי על פי החוק, המשטרה מחויבת להעביר למשרד היועץ המשפטי לממשלה דיווחים על ממצאים שעולים בבדיקות פוליגרף של קצינים המועמדים לתפקידים בכירים במשטרה, לרבות פגמים, כשלים או ליקויים בתפקוד.  
 
מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: “הניסיון לקשור את מפכ”ל המשטרה לאינטרסים זרים כדי לקושש עוד כותרות ‘צהובות’ ולפגוע במועמדים, מעיד על חוסר מקצועיות במקרה הטוב וזדון במקרה הפחות טוב. משטרת ישראל לא תסכים להיות חלק משיח מכוער זה”.