לאחר שהמריא אתמול לוורנה שבבולגריה, נועד היום (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מספר מנהיגים ממדינות מזרח אירופה כחלק מהשתתפותו בפורום קראיובה (Craiova). נתניהו נפגש עם ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב, נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ', ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס וראש ממשלת רומניה ויוריקה דנצ'ילה. עיקר פגישותיו של נתניהו עם המנהיגים היה סביב נושאים כלכליים וקידום פרוייקט צינור הגז East-Med לייצוא גז לאירופה.

במהלך ההצהרות המשותפות עם מנהיגי המדינות התייחס נתניהו לרצח העיתונאי בשגרירות באיסטנבול ולמעמדה של סעודיה במזרח התיכון. "מה שאירע בקונסוליה באיסטנבול היה נוראי ויש לטפל בכך באופן הראוי. אך בו בזמן אני אומר שחשוב מאוד למען יציבות האזור והעולם שסעודיה תישאר יציבה ויש למצוא דרך להשיג את שני היעדים כיוון שאני חושב שהבעיה הגדולה יותר היא מצד איראן ועלינו לוודא שאיראן לא תמשיך בפעילויות העוינות כפי שהיא עושה בשבועות האחרונים באירופה", אמר.
מלשכתו של נתניהו נמסר כי במהלך פגישתו עם ראש ממשלת רומניה, דנו השניים בדרכים להגדלת היקפי הסחר וההשקעות וכן קידום השת"פ הביטחוני, לוט"ר, טכנולוגיה, אנרגיה ונושאים בילטרליים נוספים.
ראש הממשלה אמר לראש ממשלת רומניה שישראל מגינה על אירופה בכך שמנעה עשרות פיגועים על אדמתה. רה"מ נתניהו ברך את רומניה לרגל נשיאות האיחוד האירופי וביקש שתסייע לשנות באופן משמעותי את עמדת האיחוד כלפי ישראל.

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נתניהו כאמור גם עם ראש ממשלת יוון ציפראס. השניים דנו בהמשך העמקת שיתוף הפעולה הבילטרלי בתחומים שונים ובדגש על פרויקט צינור הגז הEast-Med. בפתח פגישתם אמר נתניהו: "אלקסיס, העונג הוא לי לראות אותך שוב. בפגישתנו אשוחח איתך על צינור הגז במזרח אגן התיכון, שיהווה בשורה של ממש ליוון, לישראל, לקפריסין ולאירופה כולה. זה יכול להועיל לכל עמינו". כמו כן, המנהיגים דנו בהמשך העמקת שיתוף הפעולה הבילטרלי בתחומים שונים ובדגש על פרויקט צינור הגז ה-East-Med.
עם סיום הפגישות הבילטרליות אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני כאן בפסגה של ארבע מדינות – בולגריה, יוון, סרביה ורומניה וזאת הפעם הראשונה שהם הזמינו מנהיג מחוץ לארבע המדינות האלה להשתתף איתם. זה כבוד גדול לישראל, זה משקף את המעמד העולה של ישראל בעולם. ספציפית, כל אחד מהם הבטיח לי שהם יקדמו שיפור בהצבעות שלהם בעניינים שנוגעים לנו גם באיחוד האירופי וגם באו"ם, ומנגד כולם רוצים שנקדם את צינור הגז מלווייתן לאירופה ולבלקנים. הם מאוד רוצים בגז הישראלי, הם מאוד רוצים בטכנולוגיה הישראלית והם מאוד רוצים בידידות של ישראל. זה סימן טוב".