השר לביטחון הפנים גלעד ארדן החליט להמליץ בפני הממשלה על מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל. מינויו של ניצב אדרי יובא לאישור הממשלה בכפוף לאישור הוועדה המייעצת למינוי בכירים בראשות השופט גולדברג. ארדן יעביר היום (שישי) את שמו של אדרי, שמכהן כיום כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים, לשופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. כזכור, המועמדים הנוספים לתפקיד היו מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי ומפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן.



ארדן ציין כי "ניצב בדימוס משה אדרי ניחן ביכולות פיקודיות מרשימות ומוכחות יחד עם ניסיון רב-שנים במגוון גדול של תפקידים במשטרת ישראל ובבקיאות רבה באתגרים העומדים בפני המשטרה בשנים הבאות. כל אלה עושים אותו למועמד המתאים ביותר". ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לברכות ואמר כי מדובר במינוי ראוי. במהלך ביקורו בבולגריה אמר נתניהו כי הוא "מברך על המינוי של צ'יקו אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה. זהו מינוי ראוי, אדרי הוא קצין טוב ומנוסה".



ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי, נשוי ואב לשלושה, הוא בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני בלימודי המזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב ומתגורר בכפר אורנים. אדרי, בן 51, שרת במשטרה מאז שנת 1990. לאחר שחרורו מצה"ל, כסגן מפקד סיירת גולני, התגייס למשטרה ושירת במגוון תפקידי פיקוד ושטח ובהם: מפקד תחנת טייבה, מפקד תחנת כפר סבא, מפקד מרחב ירקון, מפקד יחידת אתג"ר, ראש אגף התנועה, מזכיר בטחוני וראש המטה המבצעי של השר לביטחון הפנים, מפקד מחוז ירושלים ומפקד מחוז תל אביב. בשנה האחרונה מכהן אדרי כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים על גופיו השונים.

מהמשטרה נמסר בתגובה להחלטה: "משטרת ישראל מברכת את ניצב בדימוס משה צ’יקו אדרי על בחירתו לתפקיד המפכ״ל הבא של המשטרה. מפכ״ל המשטרה רוני אלשיך הודיע כי יסייע בידיו של המפכ״ל הנכנס ככל שיידרש על מנת לאפשר לו כניסה חלקה לטובת אזרחי מדינת ישראל שוטרי וקציני הארגון".


ההודעה באה ברקע הסערה האחרונה בסוגיה. לאחר שאמש נחשפה ההערכה כי המפכ"ל היוצא רוני אלשיך העביר ליועמ"ש לממשלה מסמך במטרה לעכב מינוי שניים משלושת המועמדים למפכ"לות, היום קבע מנדלבליט כי לא נמצאה מניעה להתקדם בהליך המינוי של כל אחד מהמועמדים ששמם הוזכר במכתב אותו שלחה המשטרה בפנייה אליו.



כזכור, אתמול פורסם כי גורמים במשרד לביטחון הפנים מעריכים כי מפכ”ל המשטרה היוצא רב־ניצב רוני אלשיך העביר ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסמך ובו ליקויים והערות שעלו מבדיקות הפוליגרף של שניים מתוך שלושת מהמועמדים להחליפו בתפקיד, במטרה לעכב את הליך המינוי. “לא נאריך לאלשיך את הכהונה אפילו לא ביממה אחת, גם אם נצטרף להביא ממלא מקום זמני”, אמרו אותם גורמים.