ירדן נוי, שנפצע במהלך אירוע הדקירה במצעד הגאווה בשנת 2015 בירושלים, מסכינו של ישי שליסל, שרצח באותו האירוע הקשה את הנערה שירה בנקי, תקף היום (שישי) במהדורת החדשות של "כאן", את כוונתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן למנות את מי שהיה אז מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב צ'יקו אדרי, לתפקיד מפכ"ל המשטרה.



"לדעתי הוא לא ראוי, לדעתי אדם שאחראי למחדל הכי גדול ביותר בתולדות משטרת ישראל, כשל כמפקד מחוז, לא ראוי לתת לו לפקד על רמה יותר גבוהה, זה לא נכון. לא מדובר על כשל ערכי שאפשר לקיים דיון על פסילה. ועדת חקירה קבעה שהוא אחראי ונתנה לו הערה פיקודית", אמר נוי בראיון. דבריו של נוי מצטרפים לביקורת שהביע הבית הפתוח, ארגון הקהילה הגאה בירושלים, למינוי.



שירה בנקי ז"ל
שירה בנקי ז"ל



יו"ר הבית הפתוח בירושלים, ערן גלובוס, אמר עם היוודע על המינוי כי  "אנחנו מוטרדים מההודעה על מינויו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי למפכ"ל המשטרה, לנוכח המחדלים החמורים שקרו תחת פיקודו במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים ב-2015, שכזכור גבו את חייה של שירה בנקי ז"ל ופצעו שישה נוספים. השוטר מספר אחת חייב להוות דוגמה אישית. מחדל המשטרה במצעד באחריותו של אדרי הוא כתם עכור על המינוי. נתכנס לישיבת חירום כדי לשקול את צעדינו בכל המישורים הרלוונטים. הביטחון שלנו חייב להישמר על ידי האנשים הראויים לכך".



כבר לפני הודעת המינוי קראו פצועי האירוע שלא למנות את אדרי לתפקיד, לאור המחדלים באירוע, ולאור אחריותו של אדרי כמפקד המחוז. פצועי המצעד כתבו במכתבם: "אנו פונים אליכם ודורשים שמועמדותו של אדרי תוסר לאלתר. מפקד מחוז שכשל כשל פיקודי כה חמור ונושא באחריות אישית לרצח מיותר של נערה לא ראוי להיות מפכ"ל".