נשיא טורקיה, רג'פ טראיפ ארדואן, פרסם הלילה (שישי) מאמר ב"וושינגטון פוסט", בו הוא שב ודורש תשובות מסעודיה בנוגע לרצח העיתונאי הסעודי, ג'מאל חשוקג'י. בטקסט, הוא הדגיש את הידידות בין המדינות והבהיר כי איננו סבור שלמלך סלמאן יש קשר לרצח.

"הסיפור מוכר מדי: ג'מאל חשוקג'י, עיתונאי סעודי ואיש משפחה, נכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר, במטרה להשיג מסמכים הקשורים לנישואים. אף אדם, כולל ארוסתו שהמתינה באותו הזמן מחוץ למבנה, לא ראה אותו שוב. בחודש האחרון, טורקיה התאמצה רבות כדי לשפוך אור על המקרה. בעקבות המאמצים שלנו, העולם גילה כי חשוקג'י נרצח בדם קר על ידי חוליית יורים וכן נקבע כי הרצח שלו היה מתוכנן מראש".
"עם זאת, ישנן שאלות אחרות, לא פחות משמעותיות, שמענה עליהן יסייע להבין את המעשה המצער הזה. איפה שרידי גופתו של העיתונאי? מיהו אותו 'משתף הפעולה המקומי', שהסעודים טענו כי העבירו אליו את גופתו של חשוקג'י? מי הורה לבצע את הרצח הזה? למרבה הצער, הרשויות בסעודיה מסרבות להשיב על השאלות הללו".

"אנחנו יודעים שהפושעים הם חלק מאותם 18 העצורים בסעודיה. אנחנו גם יודעים שהם הגיעו במטרה לבצע את ההוראה - להרוג את חשוקג'י ולעזוב. כמו כן, אנחנו יודעים שהפקודה לעשות זאת, הגיעה מגורמים בכירים מאוד בממשל הסעודי. נראה כי רבים קיוו שה'בעיה' הזו תיעלם עם הזמן, אבל אנחנו נמשיך לשאול את השאלות הללו, אשר הן קריטיות מאוד לחקירה הפלילית במדינה וכן למשפחתו ולחבריו של העיתונאי".

"מגיע לחשוקג'י להיקבר לפי מנהגי האיסלאם"
"חודש לאחר האירוע, אנחנו עדיין לא יודעים איפה גופתו נמצאת. לכל הפחות, מגיע לו להיקבר בצורה נאותה, לפי המנהלים האיסלאמיים. אנחנו חייבים לאפשר לבני משפחתו ולחבריו להיפרד ממנו כמו שצריך, לכבד את זכרו. כדי להבטיח שהעולם ימשיך לשאול שאלות בנושא, חלקנו את הממצאים שלנו עם החברות ועם בעלות בריתנו, בהן ארצות הברית".
"בזמן שאנחנו ממשיכים לחפש תשובות, אני רוצה להדגיש כי טורקיה וסעודיה ממשיכות ליהנות מיחסי ידידות קרובים. כמו כן, אינני מאמין כי המלך סלמאן, שומר המקומות הקדושים, הוא זה שהורה על ביצוע הרצח. מסיבה זו, אני לא מאמין שהדבר משקף את המדיניות הרשמית של סעודיה. במובן הזה, לא נכון לראות את חשוקג'י כגורם 'בעיות' ביחסים בין המדינות. עם זאת, חשוב להדגיש כי הידידות ארוכת השנים לא תגרום לנו להעלים עין מהרצח שהתברר כמתוכנן מראש, הריגתו אינה ניתנת להסבר. אם אירוע כזה היה מתרחש במדינה אחרת, כמו ארצות הברית, הרשויות היו יורדות לשורש העניין, ואין כל סיבה שלא נעשה זאת גם אנחנו".
"הרצח של חשוקג'י מערב הרבה יותר מקבוצה של גורמי ביטחון, כשם שפרשת ווטרגייט היתה יותר  מאירוע פריצה וכן פיגועי ה-11 בספטמבר היו יותר מאירוע של חטיפת מטוס. כחברים אחראים בקהילה הבינלאומית, עלינו לחשוף את זהותם של אלו שעומדים מאחורי הרצח של העיתונאי, ולגלות מיהם הפקידים הסעודים אשר עדיין מנסים להסתיר את האירוע".