מלחמת ממים: חשבון אינסטגרם אשר ככל הנראה קשור למפקד כוח אל-קודס האיראני, קאסם סולימאני, פרסם היום (שבת) תמונה בה הוא נראה עומד על רקע כחול, עם הכיתוב "אני אעמוד נגדך". הפרסום לווה בכיתוב בפרסית: "טראמפ המהמר אני האויב שלך. כוח אל-קודס הוא האויב שלך. אתה יודע, אין לילה שבו אנחנו לא חושבים עליך. אני אגיד לך מר טראמפ, אתה אולי לא יודע את זה, אבל אנחנו נמצאים קרוב אליך בכל מקום שבו תהיה. אל תעליב את האיראנים ואת הנשיא שלנו, אתה חייב להבין מה אתה אומר".
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ترامپ قمارباز؛ من حریف تو هستم #Sanctions | #iran | # ‌‌ ‌‌ شما برای ما خط و نشان می‌کشید؟ ایران را نمی‌خواهد، نیروهای مسلح ایران را نمی‌خواهد؛ من حریف شما هستم؛ نیروی قدس حریف شماست. بدانید هیچ شبی نیست که ما بخوابیم و به شما فکر نکنیم. به شما می‌گویم آقای ترامپ قمارباز! بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنی، ما در نزدیک شما هستیم. در هر کجا که تصور نمیکنید ما در کنار شما هستیم. ما ملت شهادت هستیم، ما ملت امام حسین(علیه‌السلام) هستیم. بپرس ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم. بیا! ما منتظریم؛ ما مرد این میدان برای شما هستیم. شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما، این جنگ را شما شروع می‌کنید اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم. بنابراین نباید به ملت ایران اهانت بکنید، نباید به رئیس جمهور ما اهانت بکنید، باید بدانید که چه می‌گویید. از پیشینیان خودتان بپرسید. از تجربه‌ی آنها بهره ببرید. یقینا در داخل آمریکا کسانی هستند و موسسات مطالعاتی فراوانی هستند که اینها را مطالعه می‌کنند، به او گوشزد می‌کنند و به او یادآوری می‌کنند. ۹۷/۵/۴

A post shared by Ghasem Soleimany|قاسم سلیمانی (@soleimany_ir) on

הפרסום של סולימאני הוא תגובה לזה שהעלה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אתמול, ובו הוא נראה כאשר על התמונה שלו כתוב: "הסנקציות יחלו בנובמבר", על משקל המשפט המוכר מהסדרה משחקי הכס - "החורף מגיע". 

כזכור, שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, הודיע אתמול באופן רשמי על הטלת הסנקציות על איראן, החל מתחילת שבוע העסקים ביום שני הקרוב. הסנקציות יוטלו על יותר מ-700 אישים וארגונים באיראן, יותר משהוסרו החתימה על הסכם הגרעין בשנת 2015, בין איראן לארה"ב, בריטניה, רוסיה, סין, צרפת וגרמניה. שר האוצר מנוצ'ין איים על שירות הסליקה והבנקאות הבלגי SWIFT, אחד הארגונים הפיננסיים הגדולים והחשובים בעולם, שללא שיתוף פעולה שלו לסנקציות האמריקאיות תהיה השפעה מעטה יחסית, כ אם הוא לא ישתף פעולה עם הסנקציות גם הוא יענש.
באיראן הגיבו להטלת הסנקציות והודיעו כי הן לא ישפיעו על הכלכלה המקומית. דובר משרד החוץ האיראני בהרם קאסמי אמר כי "אמריקה לא תוכל להפעיל לחץ נגד מדינתנו הגדולה והאמיצה", והוסיף, "יש לנו את הידע והיכולת לנהל את הכלכלה שלנו".