שישה הרוגים בתאונת דרכים שהתרחשה הבוקר (ראשון) בין משאית לרכב סמוך לצומת פצאל בבקעת הירדן. חמישה נוספים נפצעו באורח קשה. הנפגעים הם פועלים פלסטינים שהוסעו ברכב שנפגע. הפצועים פונו במסוקים של צה"ל לבתי החולים בילינסון, תל השומר והדסה עין כרם.  התאונה מתרחשת על כביש 90 שגבה שבוע שעבר את חייהם של שמונת בני משפחת עטר סמוך לים המלח ואת חיי שלושת בני משפחת אביטן לפני כשבועיים. 


תאונת הדרכים בכביש 90

פראמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר כי "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד בין משאית ורכב הסעות מסחרי. במרכז הכביש ראינו את הרכב המסחרי שהיה עם פגיעה קשה מאוד בחלקו הקדמי, 2 פצועים בשנות ה 30 שכבו על הכביש כשהם סובלים מפציעות קשות בפלג גופם העליון ו- 8 מנוסעי הרכב נלכדו בתוכו".



"הענקנו לפצועים שהיו מחוץ לרכב טיפול רפואי ראשוני מציל חיים והם פונו במסוקים לבי"ח כשמצבם קשה ויציב", המשיך וסיפר, "לוחמי האש חילצו 2 פצועים נוספים, אחד מהם היה מחוסר הכרה והונשם בשטח ובהמשך גם הם פונו במסוקים לבי"ח. 6 נפגעים נוספים שחולצו מהרכב היו מחוסרי הכרה עם פציעות רב מערכתיות קשות מאוד, ביצענו בהם בדיקות רפואיות אך הם היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם בשטח. נהג המשאית שהתהלך בזירה נבדק ולא נזקק לפינוי לבית חולים".



זירת התאונה סמוך לצומת פצאל. צילום: דוברות מד"א



ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה מביע את צערו על התאונה הקשה ושולח את תנחומיו למשפחות ההרוגים וברכת החלמה לפצועים. האמירה שיש להתקין הפרדה ולמנוע כל אפשרות עקיפה לאורך מאות קילומטרים של כביש 90 היא מופרכת וחסרת כל בסיס תחבורתי ומעשי. הכביש מטופל ומתוחזק באופן רצוף ונקודתי ע״י ובאחריות חברת ״נתיבי ישראל״, ולאחרונה הנחתה מנכ"לית משרד התחבורה את החברה לבחון באופן נקודתי את הצורך בהפרדות, או שימוש באמצעים נוספים. מכיוון אילת וצפונה נסלל בהדרגה כביש דו-נתיבי ודו-מסלולי, שהוא הפתרון הנכון לשדרוג הבטיחות בכביש הערבה וכביש בקעת הירדן , כמו יתר הכבישים ביו״ש, וכביש 90 בצפון. זאת, לצד האכיפה המשטרתית החיונית במיוחד למקומות אלה ולנוכח הגידול הרחב בהיקף המשתמשים בדרכים, וכפי שמבוצע בכל רחבי ישראל".









בני משפחת עטר, יריב בן ה-45, שושי בת ה-47 וילדיהם יעקב ישראל בן 12, עטרת בת 11, איילה בת 9, מוריה בת 7, ידיד בן 5 ואביגיל בת 3 היו בדרך לטיול משפחתי ונהרגו כולם בזירת התאונה. ההרוגים נלכדו ברכב בוער וכוחות הכיבוי פעלו על מנת לחלץ את הגופות. ברכב השני נסעו שלושה בני אדם. אישה כבת 52 נפצעה בינוני בגפיים, ובתה, בת 12, נפצעה בינוני בראשה. הן פונו לבית החולים סורוקה במסוק והועברו לחדר הטראומה. הבעל והאב, כבן 50, נפצע קל ופונה לבית החולים באמבולנס. 



לאחר התאונה המזעזעת, אמר האב שנהג ברכב השני ונפצע באורח קל, לכוחות ההצלה והשיטור שהגיעו למקום: "הרגתי אותם, אני לא נוהג יותר בחיים שלי". החובשת הבכירה במד"א שרה ישראלי סיפרה כי הנהג היה "מבולבל וסהרורי" לאחר התאונה, והביע דאגה למשפחתו. הוא הועבר לחקירה לאחר שטופל בבית החולים.



כפיר ושירה אביטן ובתם גאיה בת החצי שנה נהרגו היום לפני כשבועיים גם כן בתאונת דרכים קטלנית בכביש 90. כפיר ושירה, תושבי קצרין, נישאו רק ביוני בשנה שעברה. הם היו בני 28 במותם. כפיר היה נגד משמעת בצבא ועבד בעבר כמתקין מצלמות אבטחה. 

בני הזוג ובתם הפעוטה נהרגו בתאונה בין רכבם הפרטי לאוטובוס בכביש 90, בקטע הכביש שבין צומת הערבה לכיוון צפון מזרח סמוך למפעלי ים המלח. 14 מנוסעי האוטובוס, בהם הנהג, נפצעו קל ופונו במסוק מד"א ובאמבולנסים של מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע.