העצרת לציון 23 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, עוררה סערה רבה עוד לפני שהתקיימה. השר צחי הנגבי (הליכוד), שנאומו בעצרת לווה בקריאות בוז מהקהל, התייחס לאירועים בשיחה שקיים היום (ראשון) עם גיא פלג ב-103FM. "זה לא היה מפתיע כי זה אורגן לאורך שבועות", הסביר, "כולנו עקבנו אחרי הרשתות החברתיות בה קראו לאנשים להגיע עם חצוצרות ומשרוקיות. ידעתי שהנאום שלי מדבר על אחדות וחודר ללבבות והיה לי קצת עצוב שאנשים שטענו שרצו לשמוע מה יש לי לומר לא היו מוכנים לשמוע אותי אומר את המילה הראשונה ואת ברכת 'ערב טוב'". לדבריו, זה היה מאכזב. "לא דיברתי רק לאנשים בכיכר ולרוב שהיה מעוניין לשמוע, אלא גם אל האנשים בבית והעם שעוקב ורוצה לשמוע דברי פיוס המייצגים גם אותו", הסביר.
 
תסכים לנאום בעצרת גם בשנה הבאה?

"בוודאי, ביקשתי שיזמינו אותי גם בשנה הבאה. זה לא הייתה אמורה להיות עצרת פוליטית. מארגני המחאה לא היו מטעם תנועה פוליטית ולכן הגעתי. כל השנים הסתייגתי מכך שהאירועים הללו מייחדים את האבל והכאב רק של צד אחד. זה פשוט לא נכון".
ראש הממשלה נוהג להגיב במהרה ברשתות החברתיות אך דווקא ביום הזה נמנע מלהתייחס לדבריו הבעייתיים שבנו צייץ בטוויטר ונמנע מלהתייחס לחברה בממשלה שטענה שלא קדמה הסתה לרצח רבין
"לפני רצח רבין התרחש מאבק לגיטימי ודמוקרטי נגד הסכמי אוסלו, בהפגנה שהייתה בכיכר ציון, שלמרות הפרסומים נגדי לא הייתי בה באותה עת, לא הייתה הסתה אלא התנגדות חריפה למשהו שנראה כמו טעות חמורה של הממשלה. הפגנות שכאלה נערכות על ידי השמאל לאורך שנים וטוב שכך".
הוא ציין: "אני זוכר שכשהייתי ילד, השמאל כינה את שרון ואת ובגין 'רוצחים'. כשנאבקנו עשינו את הדברים מתוך זעקה כפי שהשמאל זועק כיום נגד הכיבוש וההתנחלויות. יגאל עמיר לא היה זקוק לשלטים, הוא היה אדם עם משנה סדורה, קנאי, ממש מחבל מתאבד". לדבריו, יגאל עמיר לא נזקק לשום צעקה בשום כיכר, הוא הלך נגד כל העם. הוא לא הלך רק נגד השמאל. הוא ידי שחצי מעם בעד ההסדר והחצי השני בימין היה רופס בעיניו אפסים שלא קם ועושים מהפכה. הוא שנא אותם כפי שהוא שנא אותנו".

יושבת ראש מרצ חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ), שהייתה בכיכר בערב הרצח ושבה לנאום בה אמש, אמרה כי "הבוקר נציין את ה-4 בנובמבר. ביום הזה נרצח ראש ממשלה בישראל. צחי הנגבי חבר בממשלה בראשות בנימין נתניהו שמשתמשת בהסתה ככלי המרכזי שלה נגד השמאל והערבים". היא הוסיפה כי "קוראים לנו בוגדים. אני לא משתמשת במילה הזו כי היא מעבירה בי צמרמורת מאז רצח רבין".
את רוצה שרצח ראש הממשלה יצוין רק בידי מפלגות השמאל?
"כדאי שאלו שמרגישים לא בנוח, יפסיקו לעשות קמפיין של 'הערבים נוהרים לקלפיות', ויפסיקו לקרוא לאנשי שמאל בוגדים. בוודאי שלא הייתי מזמינה את נציגי הממשלה לאירוע, כשרבין נרצח הימין ישב באופוזיציה. אני לא שרקתי בוז לצחי הנגבי, מי שצעק בוז הוא קהל מחנה השלום שמרגיש שיורקים עליו ומזמינים לעצרת פוליטית את נציג הממשלה. זו לא העצרת ממלכתית בהר הרצל ולא טקס".
היא הוסיפה כי "כל שנה בכיכר יש אלפי אנשים רוצים להזכיר שהיה כאן רצח פוליטי". לדבריה, כדאי שנבין איפה אנחנו נמצאים, שיש כאן מחנה עצום שלא מוכן להתנצל על כך שהוא רוצה שלום ומותר לו להתקומם.