משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי נכון להיום, אובחנו 1334 בני אדם בישראל כחולים במחלת החצבת. המשרד הודיע כי לאור התגברות המחלה באזור ירושלים, יתקיימו בשבועיים הקרובים מספר רב של חיסונים בתחנות טיפות חלב השונות בירושלים, בית שמש וביתר עילית החל משעה 08:00 ועד 20:00 לאלו שעדיין לא התחסנו. עוד מסרו ממשרד הבריאות, כי אמבולנסים של חברת "נטלי" יסתובבו בתוך השכונות במטרה לחסן את התושבים בשכונות עצמן. 

המשרד החליט גם לתגבר את תקני האחיות ולחזק את כוח האדם באזור בסטודנטים לסיעוד. מבקרים לא מחוסנים יוגבלו מלהכנס למחלקות רגישות בבתי חולים, ויתכנו אף סנקציות שלא יאפשרו להם להיכנס למוסדות חינוך. 

כזכור, הורים בבית הספר היסודי "רימונים" באשדוד, קיבלו מוקדם יותר היום הודעה מהנהלת בית הספר כי תלמידים שלא קיבלו את המנה השנייה של חיסון החצבת, מתבקשים להתחסן היום בין השעות 14:00 ל-17:00. ההורים קיבלו את ההודעה אך לא ידעו כי החיסון הוקדם בהחלטת משרד הבריאות בגלל שהתגלה שאחת מהמורות נדבקה במחלה.

"לא אמרו לנו כלום, בית הספר שומר על מעטה סודיות", סיפרה ל"מעריב-אונליין", ב', אם לילדים בבית הספר. "קיבלנו הודעה שמי שלא חוסן בחיסון של כיתה א', מתבקש להגיע להתחסן. כרגע לא פרסמו מעבר, לא קיבלנו מבית הספר דיווח רשמי שיש מורה שחלתה, רק ראינו בתקשורת. בית הספר ממש לא מסכים להגיד מי זו המורה ומן הסתם שומר גם על הפרטיות שלה אבל לנו כהורים חשוב לדעת מה מידת החשיפה של הילדים לאותה מורה".

"אני יודעת שזו מורה מבית הספר ויש קצת היסטריה בכל קבוצות הווטסאפ של ההורים. הילדים שלי חוסנו בכל החיסונים אבל יש לנו בכיתה ילדים שיש להם אחים קטנים, תינוקות שעוד לא חוסנו", אומרת ב'. "כולם עכשיו בטלפונים לרופאים, כרגע הצלחנו להבין שמי שחוסן במנה הראשונה בגיל שנה וטרם חוסן בכיתה א' זה בסדר, הקדימו להם את החיסון אבל זה אמור להיות מספיק בטוח".

מעיריית אשדוד נמסר: "יש פאניקה, דיברתי עם כמה חברות שיש להם ילדים יותר צעירים מגיל שנה, שם בעיקר רוב הפאניקה. אנחנו גם לא יודעים איזו מורה זו, איזו שכבה היא מלמדת, מי היה יותר חשוף ומי פחות ואם זה משנה. גם אם היא לא מחנכת של הילד שלי אולי היא הייתה תורנית בהפסקה והוא היה לידה, אבל מאחר ואני חיסנתי את הילדים שלי בכל החיסונים אני פחות דואגת, משתדלים לא להיות בהיסטריה אבל גם לא להיות שאננים".

"למהר ולחסן"

"לאור מקרה חצבת שאובחן היום אצל מורה באשדוד, החליט משרד הבריאות להקדים ולחסן את תלמידי כיתות א' שטרם חוסנו בבית הספר רימונים בו מלמדת המורה. עד כה, ללא שום קשר למקרה הנדון ועל פי תכנית החיסון של משרד הבריאות, חוסנו מחצית מתלמידי כיתות א' בבית הספר. לאור המקרה הנ"ל החליט משרד הבריאות להקדים את החיסון ליתר תלמידי כיתות א'. הודעה על כך יצאה מהנהלת בית הספר לכל הורי התלמידים והחל מהשעה 14:00 צוות אחיות מחסנות את התלמידים שנותרו".

"הפעולות הללו שנקטו משרד הבריאות ובית הספר נועדו להבטיח את בריאות התלמידים ואין חשש למסגרות חינוך אחרות. יחד עם זאת, משרד הבריאות, בתיאום עם עיריית אשדוד ומפקח משרד החינוך, ממשיך לעקוב אחר המקרה וקורא בהזדמנות זאת לכל ההורים שטרם חיסנו את ילדיהם, למהר ולדאוג לחיסונם". 

כזכור, תינוקת 
בת שנה וחצי עם נפטרה מחצבת ביום חמישי שעבר לאחר שפונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים, תוך ביצוע פעולות החייאה, כשהיא ללא דופק וללא נשימה. ניסיונות ההחייאה נמשכו בבית החולים, אך הרופאים נאלצו כאמור לקבוע את מותה. שניים מאחיה של התינוקת שנפטרה, פיתחו גם הם חום ותסמיני חצבת. על פי גורמי הבריאות, התינוקת לא הייתה מחוסנת נגד המחלה.